Δημόσιες Σχέσεις – Marketing – Διαφήμιση .Η μεγάλη Σύγχυση.

Δημόσιες Σχέσεις – Marketing – Διαφήμιση . Η μεγάλη Σύγχυση.

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι απαραίτητος τομέας σε κάθε επιχείρηση .

Η Διαφήμιση είναι πυλώνας της οικονομίας και επιτελεί έναν σπουδαιότατο ρόλο στην επικοινωνία .

Η Διαφήμιση έχει διαφορετικό προορισμό και ρόλο απο αυτόν των Δημοσίων Σχέσεων .
Η εφαρμογή των Προγραμμάτων Δημοσίων Σχέσεων ενισχύουν το έργο της διαφήμισης η οποία έχει θεαματικά αποτελέσματα όταν δε συναντά εμπόδια στην εικόνα των επιχειρήσεων , των προιόντων τους και των υπηρεσιών τους .

Το Marketing , είναι η εμπορική πλευρά κάθε επιχείρησης με σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτής .

Οι ορισμοί των επιστημονικών σωματείων του Marketing παγκοσμίως συγκλίνουν στην δομή της επιστήμης αυτής : » Marketing είναι ο προσδιορισμός των αγοραστικών και καταναλωτικών αναγκών , η δημιουργία των προιόντων και υπηρεσιών που καλύπτουν αυτές και η τοποθέτηση των προιόντων και υπηρεσιών στο σωστό σημείο , στη σωστή χρονκή διάρκεια ώστε να καταλήξουν ανά χείρας των καταναλωτών » .

Οι Δημόσιες Σχέσεις σε πολλές επιχειρήσεις, λανθασμένα  ταυτίζονται ή είναι ενταγμένες στο τμήμα Marketing ή στο Διαφημιστικό ή σε άλλες διευθύνσεις . Η ταύτιση των Δημοσίων Σχέσεων με το Marketing ή τη Διαφήμιση , είναι μεγάλο λάθος .

Οι Δημόσιες Σχέσεις , συνεργάζονται με το Marketing και τη Διαφήμιση αλλά δεν ταυτίζονται .

Για παράδειγμα είναι λανθασμένη και παραπλανητική η θέση ( επαγγελματικά , στο οργανόγραμμα ) Υπεύθυνος Marketing και Δημοσίων Σχέσεων .

Επίσης είναι λανθασμένη η αναφορά πως οι Δημόσιες Σχέσεις είναι «εργαλείο» του Marketing .

Οι Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι «εργαλείο» του Marketing ούτε και κανενός άλλου τομέα της επικοινωνίας καθώς είναι μία εντελώς ανεξάρτητη δράση και κατά συνέπεια μία αυτόνομη Διεύθυνση ( Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων ή τμήμα Δημοσίων Σχέσεων  ) .

Οι Δημόσιες Σχέσεις , το Marketing και η Διαφήμιση , επιτελούν ρόλους σημαντικούς σε κάθε επιχείρηση .

Οι Δημόσιες Σχέσεις παράγουν έργο υποδομής για κάθε άλλη επικοινωνία .

Ας πάρουμε το ακόλουθο παράδειγμα :

Υποθέτουμε πως δημιουργείται ένα κατάστημα ( ανεξάρτητα από τι προιόντα πουλά ) . Μπορεί να είναι ένα ζαχαροπλαστείο ή κατάστημα ένδυσης ή restaurant ή café ή ηλεκτρικών ειδών ή νέων τεχνολογιών ή οτιδήποτε άλλο ……

Οι Δημόσιες  Σχέσεις , θα παίξουν τον πρώτο ρόλο . Με το που ιδρύεται η επιχείρηση ή επανατοποθετείται ( repositioning ) οι Δημόσιες Σχέσεις την «χτίζουν»  επάνω σε μία βάση αξιών . Δηλαδή πείθουν όλα τα στελέχη και τη διοίκηση να είναι μία ανθρωποκεντρική επιχείρηση , με σεβασμό σε όλους τους ανθρώπους με τους οποίους η επιχείρηση συνεργάζεται ( πελάτες – συνεργάτες – προμηθευτές – μετόχους – επενδυτές – κ.λ.π ) .

Με τη δράση που θα αναλάβουν οι Δημόσιες Σχέσεις , οι εργαζόμενοι θα έχουν εξαιρετικούς τρόπους , θα εκπαιδευτούν στη επικοινωνία , θα έχουν ήθος , αξιοπρέπεια , ειλικρίνεια , συνέπεια . Έτσι σταδιακά θα αποκτούν την εμπιστοσύνη όλων των ανθρώπων με τους οποίους η επιχείρηση θα έρχεται σε επαφή .

Οι Δημόσιες Σχέσεις με  τον τρόπο αυτό θα δημιουργήσουν μία καλή εικόνα της επιχείρησης στην κοινωνία και θα προσφέρουν μία καλή φήμη σε αυτήν ( βιβλίο Εταιρική Εικόνα , Γιώργος Παπατριανταφύλλου , εκδ. Σταμούλης 2011 , τιμή 13 ευρώ ) .

Αυτή θα είναι μία  επιχείρηση με Κοινωνική Ευθύνη . Στη συνέχεια ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων θα σχεδιάσει τα προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , όπως  Εκπαίδευση Εργαζομένων , Εξυπηρέτησης Συνεργατών , Χορηγίας , Εσωτερικών Δημοσίων Σχέσεων . Επικοινωνιακής Διαχείρισης Κρίσεωνν ( αναλυτικά τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων στο ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Παπατριανταφύλλου , εκδόσεις Σταμούλης 2008 ) .

Η Διαφήμιση που θα ακολουθήσει ( γιατί αυτή είναι η σειρά που πρέπει να ακολουθηθεί – πρώτα η δομή , εικόνα και φήμη και στη συνέχεια διαφημιστική επικοινωνία σε περιπτώσεις ίδρυσης ή repositioning ) « θα πιάσει τόπο » . Πολύ απλά γιατί σκεφτείτε πως αντιδράτε  και εσείς οι ίδιοι στην περίπτωση αυτή .

Εάν δείτε στην τηλεόραση ή ακούσετε στο ραδιόφωνο ή εντοπίσετε στο internet ή διαβάσετε σε ένα περιοδκό  μία διαφήμιση για ένα ……….. κατάστημα ενδυμάτων , πόσο θα επηρρεαστείτε από αυτή τη διαφήμιση , εάν εσείς είχατε πάει στο κατάστημα αυτό και ένας υπάλληλος σας είχε μιλήσει  με άσχημο τρόπο ; Δεν θα σας επηρρεάσει .

Αντίθετα , εάν είχατε μία θετική εμπειρία σε αυτό το κατάστημα , βλέποντας ή ακούγοντας ή ……. τη διαφήμιση γιαυτό το κατάστημα , θα επηρρεαστείτε και θα πάτε σε αυτό ή θα το προγραμματίσετε ή θα το συστήσετε σε γνωστούς ………

Αυτό ακριβώς συμβαίνει σε κάθε αγοραστική – καταναλωτική ή επενδυτική μας συμπεριφορά .

Η Διαφήμιση κάνει γνωστό ένα προιόν , μία επιχείρηση αλλά εάν δεν έχουμε καλή εικόνα γιαυτά , δεν επηρρεαζόμαστε .

Η Διαφήμιση αναμφισβήτητα ,  ενισχύει τις πωλήσεις .

Η καλή εικόνα , είναι η αληθινή εικόνα για την αξία και υλοποίηση της εργάζονται σε κάθε επιχείρηση οι Δημόσιες Σχέσεις .

Όποια επιχείρηση και αν σκεφτείτε ,  λειτουργεί ακριβώς με την ίδια λογική .

Οι επιχειρήσεις δεν είναι ούτε τα γραφεία τους , ούτε τα κτίρια τους , ούτε ο υλικοτεχνικός τους εξοπλισμός . Οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποι τους .

Οι Δημόσιες Σχέσεις επικεντρώνονται στον ανθρώπινο παράγοντα .

Οι εργαζόμενοι σε κάθε επιχείρηση είναι ο παράγοντας που θα ξαναεπισκεφθούμε ή όχι :

Ένα supermarket .

Μία αντιπροσωπεία αυτοκινήτων .

Ένα café .

Ένα restaurant .

Ένα κατάστημα ενδυμάτων .

Ένα κατάστημα νέων τεχνολογιών

…………………………………….

……………………………………………….

Και όποια μα όποια επιχείρηση μπορείτε να σκεφτείτε .

Οι Δημόσιες Σχέσεις και τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , διαμορφώνουν και διαχειρίζονται μέσω του ανθρώπινου παράγοντα την Εταιρική Φήμη και την Εταιρική Εικόνα .

Στα παραδείγματα που αναφέραμε , το Marketing , παράλληλα με τις δράσεις των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης , θα σχεδιάσει το ποιά προιόντα πρέπει να τοποθετηθούν , που και πως , την προώθηση τους και τελικώς πως αυτά θα καταλήξουν στα χέρια των αγοραστών ή καταναλωτών ή πελατών ( πως θα αγοράσουν )  .

Οι Δημόσιες Σχέσεις καταστέλουν τις αρνητικές απόψεις για την επιχείρηση ( μέσω πάντα και μόνο της αλήθειας ) .

Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν μόνο ένα προιόν αλλά αγοράζουν και το όνομα , τη φήμη και τη εικόνα της επιχείρησης .

Η Διαφήμιση είναι σημαντικότατος παράγοντας της οικονομικής δραστηριότητας . Κάνει γνωστό ένα προιόν , βοηθά στο να ξεχωρίζει αυτό ανάμεσα σε άλλα όμοια .Με τη διαφήμιση ο καταναλωτής κατατοπίζεται .

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι κοινωνική επικοινωνία , ενώ η διαφήμιση εμπορική .

Οι Δημόσιες Σχέσεις απευθύνονται στον εσωτερικό κοινωνικό κόσμο των ανθρώπων ενω η διαφήμιση απευθύνεται στη λογική των ανθρώπων προβάλλοντας τα πλεονεκτήματα των προιόντων .

Οι Δημόσιες Σχέσεις καθιερώνουν κοινωνικά την επιχείρηση , εδραιώνοντας την καλή της φήμη .

Η διαφημιστική εκστρατεία έχει αρχή και τέλος ενώ οι Δημόσιες Σχέσεις δεν έχουν τέλος δεν σταματούν ποτέ . Καθιερώνουν κοινωνικά την επιχείρηση ( Μάνος Παυλίδης ) .

Οι Δημόσιες Σχέσεις «ανοίγουν» τον δρόμο για να περάσει αποτελεσματικά κάθε ενέργεια διαφημιστική και marketing .

 

Ορισμοί :

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ :

  • Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων, αποτελεί λειτουργία αμφίδρομης επικοινωνίας, αποσκοπεί στην προγραμματισμένη διατήρηση ή δημιουργία σωστής εικόνας στο κοινό, για μια ομάδα ή άτομο, προκειμένου να πετύχει την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των σχέσεων τους, σε βάση αμοιβαίου συμφέροντος.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

  • •Θεσμός των Δημοσίων Σχέσεων. Δημόσιες Σχέσεις είναι λειτούργημα αμφίδρομης επικοινωνίας που μετά από έρευνα και αντικειμενική πληροφόρηση, στοχεύει στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και αλληλοκατανόησης, ανάμεσα σε μια οργανωμένη ομάδα ή άτομο και στο κοινό τους, για να πετύχει την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των σχέσεων τους σε βάση αμοιβαίου συμφέροντος.

Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων

  • «Δημόσιες Σχέσεις είναι η οργανωμένη και διαρκής προσπάθεια για τη δημιουργία και διατήρηση καλής θέλησης και αμοιβαίας κατανόησης, μεταξύ ενός οργανισμού και των διαφόρων κατηγοριών του κοινού του».

Βρετανικό Ινστιτούτο Δημοσίων Σχέσεων (αναθεώρηση 1987).

  • •«Δημόσιες Σχέσεις, είναι η τέχνη και η κοινωνική επιστήμη της ανάλυσης των τάσεων, της πρόληψης των συνεπειών τους, της προσφοράς συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους υπεύθυνους οργανισμών και της υλοποίησης προγραμμάτων δράσης, που θα εξυπηρετούν τόσο το συμφέρον του οργανισμού, όσο και του κοινού.

Διακήρυξη του Μεξικού 1978

MARKETING :

  •  Με τον όρο Marketing εννοούμε τις διαδικασίες και δραστηριότητες αυτές που απαιτούνται για την τοποθέτηση των αγαθών στα χέρια των καταναλωτών , με εξαίρεση τις δραστηριότητες αυτές που περιλαμβάνον αλλαγή της μορφής και των ιδιοτήτων των αγαθών .
  •  Το Marketing , είναι ένα γενικό σύστημα αλληλεξαρτημένων ενεργειών που αποσκοπούν στον προγραμματισμό , τηνν τιμολόγηση , την προώθηση , την τιμολόγηση ,την προώθηση και την τοποθέτηση προιόντων και υπηρεσιών που ικανοποιούν τις ανάγκες σημερινών και μελλοντικών πελατών .

n      Η πώληση συγκεντρώνει το ενδιαφέρον της επί των αναγκών του πωλητή.Το marketing επί των αναγκών του αγοραστή.

Το marketing υποβοηθά την παραγωγή των κατάλληλων αγαθών , στον κατάλληλο χρόνο και στον κατάλληλο τόπο , σύμφωνα  με τις ανάγκες του καταναλωτή για να εξασφαλίσει με αυτό τον τρόπο την καλύτερη διάθεση των παραγόμενων προιόντων .

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ :

Προώθηση πωλήσεων είναι κάθε πρόγραμμα ή και μεμονωμένη δραστηριότητα , μέσα στα πλαίσια της εμπορικής επικοινωνίας , με στόχο την αύξηση της πώλησης προιόντων – υπηρεσιών , με τρόπους άλλους πλήν της διαφήμισης που , κατά  κανόνα βασίζονται στην προσωπική επαφή με τον καταναλωτή , όπως προσφορές , διαγωνισμοί εκδηλώσεις , εμπορικές χορηγίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ :

Διαφήμιση είναι η δημιουργία μηνυμάτων , που αναφέρονται σε προιόντα ή εμπορικές υπηρεσίες και η δημοσίευση τους , με την αγορά χώρου ή και χρόνου στα μέσα επικοινωνίας , με τελικό στόχο την παρακίνηση των αποδεκτών των μηνυμάτων να αγοράζουν τα διαφημιζόμενα προιόντα – υπηρεσίες .

ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ :

Προπαγάνδα , είναι η συστηματική προσπάθεια επηρεασμού των στάσεων ,πεποιθήσεων , αντιλήψεων και συμπεριφοράς ενός ατόμου , ομάδας ή κοινού , για την επιβολή με θεμιτά ή αθέμιτα μέσα μιας αρχής , ενός συστήματος μίας ιδέας ή ενός μύθου που αποσκοπεί σε όφελος του ασκούντος την προπαγάνδα.

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Συζήτηση και γραφή : Φράσεις, λέξεις και νοήματα.

Τα κύρια επίπεδα επικοινωνίας είναι τρία:
  1. Λεκτική (προφορικός και γραπτός λόγος)
  2. Σωματική (γλώσσα του σώματος)
  3. Σηματική (τα σήματα)
Μονοσήμαντη, είναι μόνο η σηματική. Για παράδειγμα όταν ο τροχονόμος κάνει σήμα να σταματήσουμε σε μία διασταύρωση, αυτό δεν επιδέχεται ούτε κάν δύο  ερμηνειών παρά μόνο μίας. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ. Τα σήματα στον ΚΟΚ δεν επιδέχονται δεύτερης ερμηνείας. Το απαγορευτικό σήμα (το κόκκινο με τη λευκή παύλα) μηνύει μόνο μία εντολή. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ.
Ο λόγος μας είναι το βασικότερο και σημαντικότερο “εργαλείο” επικοινωνίας.
Κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης, συνομιλίας, ομιλίας ή και κατά τη διάρκεια σύνταξης μιας επιστολής, πρότασης η λεκτική επικοινωνία χωρίζεται σε δύο μέρη:
  1. Στην απόδοση, η οποία χαρακτηρίζεται απο τον επιτονισμό (πως το λέμε)
  2. Στη χρήση και επιλογή λεξιλογίου (τι λέμε)
Η επιλογή των λέξεων :
Είναι πολύ σημαντική η σωστή χρήση λέξεων ανά περίσταση.
Ξεκινώντας μία συζήτηση :
  • δημιουργήστε στη σκέψη σας τη θετική της εξέλιξη και προσπαθήστε να “ζήσετε” τη θετικότητα
  • επιδείξτε με όποιον τρόπο αρμόζει την ευγνωμοσύνη σας που ξεκινάτε τη συζήτηση “…σε ευχαριστώ πολύ που δέχτηκες να συζητήσουμε για …..”
  • προσπαθήστε να διαπιστώσετε εάν το κλίμα της συζήτησης κινείται στη λογική που έχετε σκεφτεί. Χρησιμοποιείτε λέξεις κατανόησης των μηνυμάτων του συνομιλητή σας “….. καταλαβαίνω απολύτως τι εννοείς …….”
  • αποφύγετε τις αρνήσεις με τη λέξη “όχι” και προτιμήστε τις φράσεις με τη λογική : ” ……ναι αντιλαμβάνομαι τι μου λές και ο συλλογισμός σου είναι πλήρως κατανοητός αλλά εκτιμώ πώς………”
Στο κυρίως θέμα :
  • συνεχίστε θέτοντας ερωτήσεις για την εργασία και το έργο του συνομιλητή σας “…ο δικός σας ο τομέας ποια ακριβώς αντικείμενα καλύπτει …….”
  • αποδώστε την τιμή που αξίζει σε αυτά που ακούσατε ” ….. πολύ ενδιαφέρον και θα ήθελα επίσης να με ενημερώσετε …..”. Με τον τρόπο αυτόν κάνετε το συνομιλητή σας να αισθανθεί όμορφα και άνετα αφού δείχνετε θαυμασμό για το έργο του.
  • επιδείξτε την ταύτιση σας με το αντικείμενο του συνεργάτη σας “…… στο σημείο αυτό λοιπόν εκτιμώ πως η συνεργασία μας είναι εφικτή και θα μπορούσε να αποδώσει θαυμάσια αποτελέσματα……”
  • παρατηρήστε σε ποιά θέση έχει έρθει ο συνομιλητής σας. Αν είναι σε θέση ισχύος δηλαδή επιδεικνύει μία ισχυρή προσωπικότητα τότε παρακολουθήστε τον προσεκτικά και με την απαιτούμενη προσήλωση “….. πολύ σημαντικό …..” και “…εξαιρετικά ενδιαφέρον……”
  • εάν αντιληφθείτε πως έχετε πάρει προβάδισμα στη συναισθηματική επικοινωνία και ο συνομιλητής σας σας παρακολουθεί με προσήλωση και προσοχή τότε χρησιμοποιήστε φράσεις και λέξεις ηγετικού χαρακτήρα “….εκτιμώ λοιπόν πως ……” και ” ….σύμφωνα με την έρευνα μας……” ή αφηγηθείτε την ιστορία σας ” ….η δική μου πορεία περιλαμβάνει …….” και ” …οι επαγγελματικές ή οι ακαδημαϊκές μου καταβολές……”
ιδανικές λέξεις σε μία συζήτηση :
βεβαίως – καταλαβαίνω – επένδυση – αποτελέσματα – σύμφωνα με……- οπωσδήποτε- σοβαρότητα – οργάνωση – εφικτό – ρεαλιστικό – βελτίωση – επιτυχία – επίτευξη – στόχος – αισιοδοξία – πρόοδος – ευημερία – υπηρεσία – εξυπηρέτηση – εμπιστοσύνη – ειλικρίνεια – αξιοπιστία – συνέπεια – ήθος – ευχαριστώ – εσείς – ελευθερία – δικαιώματα – λαμπερό- υπέροχο.
Επίλογος :
  • δείξτε την ικανοποίηση σας απο τη συνάντηση “…..πραγματικά χάρηκα ιδιαιτέρως για την εποικοδομητική μας συνάντηση……..”
  • ζητήστε με κάθε τρόπο την επιβεβαίωση της στόχευσης σας “….αντιλαμβάνομαι πως καταλήγουμε στο…….”
  • ανανεώστε την επαφή “…. συνεπώς ορίζουμε τη δράση μας ……..”
  • ολοκληρώστε , “….άμεσα θα σας αποστείλω ….”
Παπατριανταφύλλου Γιώργος
Επικοινωνιολόγος
Μέλος του προεδρείου της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων ( επιστημονικό σωματείο)
Συγγραφέας των βιβλίων «Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων» και «Εταρική Εικόνα«
6974313052

————————————————————————————————–

Όταν ο Influencer μετατρέπει την επικοινωνία σε Προπαγάνδα.

Ο όρος Influencer σημαίνει και υποδεικνύει, κυρίως τα φυσικά πρόσωπα τα οποίοι μέσω των απόψεων, των άρθρων, της στἀσης τους θεωρείται πως επηρεάζουν στοχευμένα κοινά παρασύροντας τα στις υποδείξεις τους.
Η μεγάλη σύγχυση προκαλείται όταν αυτή η επιρροή είναι προϊόν χρηματικής ή ανταλλακτικής εμπορικής συναλλαγής. Στην περίπτωση αυτή το άτομο δεν προωθεί μία υπηρεσία ή ένα προϊόν γιατί έχει προσωπική θετική εμπειρία ή γιατί πιστεύει σε αυτό το προϊόν ή την υπηρεσία αλλά το πράττει έναντι ανταλλάγματος. Συνεπώς η προσπάθεια επιρροής γίνεται απο ιδιοτέλεια. Ακριβώς σε αυτό το σημείο η επιρροή μετατρέπεται σε Προπαγάνδα και μάλιστα αποκτά ένα απο τα χειρότερα της πρόσωπα.
Προπαγάνδα είναι η συστηματική και οργανωμένη συναισθηματική αρχικά και συμπεριφορική-σωματική εν συνεχεία, προσπάθεια άσκησης επιρροής πρός συγκεκριμένες αγοραστικές, καταναλωτικές, κοινωνικές, πολιτικές και άλλες συμπεριφορές χωρίς την παράθεση στοιχείων ή άλλων δεδομένων καθιστώντας αδύνατη την κριτική σκέψη, καθώς διαθέτει ειδική- μονομερής στόχευση, με σκοπό την απόκτηση απο πλευράς προπαγανδιστή ιδιοτελών συγκεκριμένων ωφελημάτων σε όλα τα προαναφερόμενα πεδία.
Η Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων (το επιστημονικό σωματείο της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα), στον καταστατικό της χάρτη αναφέρει πως:
Όταν το Word Of Mouth (η διάδοση διά στόματος το να συζητιέται κάτι ως ιδανικό), είναι στοχευμένο, τότε πρόκειται περί προπαγάνδας. Εμείς ως επιστήμη της επικοινωνίας πρέπει να πράττουμε πάντα κάτι τόσο καλά που ενδεχομένως διαδοθεί”.
Το σκεπτικό του συγκεκριμένου άρθρου στο καταστατικό της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων είναι πως εάν για παράδειγμα, είσαι καλός στην εξυπηρέτηση γιατί αυτό θα διαδοθεί και θα προσελκύσεις και άλλους πελάτες, τότε αυτός είναι ο ορισμός της Προπαγάνδας διότι πράττεις για ιδιοτελή οφέλη. Δηλαδή γιατί θα προσελκύσεις και άλλους πελάτες.
Αντιθέτως πρέπει να είσαι άριστος στην εξυπηρέτηση των πελατών σου απο Καθήκον πάντα σε κάθε δεδομένη στιγμή, γιατί αυτό πιστεύεις πως είναι το σωστό και το χρέος σου.
Στα Social Media, η επικράτηση της ορολογίας Influencer είναι ιδιαιτέρως και απροκάλυπτα, επικίνδυνη.
Οι διαφορετικές απόψεις όχι απλά είναι λογικό να υπάρχουν αλλά είναι και απαραίτητο, ώστε να αναπτύσσεται η κριτική και η σύγκριση.
Στις περιπτώσεις όμως όπου γίνεται προσπάθεια επιρροής πρός όφελος αυτού που ασκεί συγκεριμένη άποψη τότε πρόκειται περί Προπαγάνδας.
Ο συλλογισμός της Προπαγανδιστικής λογικής είναι πως: “Χρησιμοποιώ συγκεκριμένα μέσα με στρατηγική στόχευση να πείσω δια της επιβολής της άποψης μη επιτρέποντας στον άνθρωπο να θέσει την κριτική του σκέψη και τον κριτικό του μηχανισμό, και με τον τρόπο αυτό να πετύχω μόνο την επικράτηση της δικής μου στρατηγικής”.
Δεν υπάρχει τίποτα σημαντικότερο και σπουδαιότερο απο τη φήμη στις αρχές και τις αξίες του ανθρώπου καθώς αποτελούν το σημαντικότερο “περιουσιακό” του στοιχείο κάτι που παύει να ισχύει όταν διαπιστωθεί πως η προσπάθεια επιρροής είναι ιδιοτελής, τόσο για το φυσικό πρόσωπο που πράττει όσο και για το προιόν ή την υπηρεσία που προωθεί.
Παπατριανταφύλλου Γιώργος
Επικοινωνιολόγος
Μέλος του προεδρείου της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων ( επιστημονικό σωματείο)
Συγγραφέας των βιβλίων “Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων” και “Εταρική Εικόνα
6974313052

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Η επικοινωνία και η σπουδαιότητα της.

“Η επικοινωνία είναι επιστήμη και διδάσκεται”.

Σχηματίζουμε στα 4 πρώτα λεπτά κάθε νέας επικοινωνίας, το 90% της άποψης μας για τους ανθρώπους με τους οποίους γνωριζόμαστε.

Το ποσοστό αυτό οφείλεται στο συναίσθημα το οποίο δημιουργούμε. Αν έχουμε τη δεδομένη στιγμή άγχος θα μας ταυτίσουν με αυτό, αν εμφανιστούμε με οξυδερκείς, ετυμόλογοι …. θα μας ταυτίσουν επίσης με αυτά τα συναισθήματα.

Χωρίς να το αντιλαβανόμαστε πρωτογενώς, ο εγκέφαλος μας συλλέγει πληροφορίες απο οτιδήποτε εισέρχεται σε αυτόν μέσω των “πυλών” του: Τα μάτια και τα αυτιά μας.

Οι πληροφορίες αποθηκεύονται και είναι αυτές οι οποίες θα παίξουν ρόλο στις αποφάσεις μας, ουσιαστικά αυτές ….επιλέγουν.

Κάθε λεπτομέρεια στην ανθρώπινη επικοινωνία έχει τεράστια σημασία για τον εγκέφαλο. Μπορεί αρκετές φορές να αναφέρουμε: ” …..σιγά τώρα μην πρόσεξε αυτό…..”. Πραγματικά μπορεί να μην το πρόσεξε ο συνομιλητής σας (ρητορική τοποθέτηση) αλλά το πρόσεξε ο εγκέφαλος του.

Ποιοί είναι οι βασικοί παράγοντες επιρροής της επικοινωνίας ;

  • η φωνή
  • το σύνολο της εικόνας
  • η σωματική επικοινωνία
  • το βλέμμα
  • ο λόγος, οι λέξεις, η σαφήνεια των μηνυμάτων
  • η συναισθηματική μας κατάσταση

Η επικοινωνία συνθέτει τις κοινωνικές μας δεξιότητες. Τους τρόπους μας, την ψυχολογία μας, την ανάπτυξη και την ποιότητα των σχέσεων μας.

Κάθε άνθρωπος και κάθε οργανισμός είναι απαραίτητη προυπόθεση της προόδου και της ευημερίας τους να επενδύσουν στην εκμάθηση της στρατηγικής επικοινωνίας.

Το 88% τηςεπιτυχίας διείσδυσης των μηνυμάτων μας, έγκειται στην εξωλεκτική επικοινωνία, δηλαδή όχι τι λέμε αλλά πως το λέμε.

Οι άνθρωποι επηρρεάζονται, πείθονται από το πάθος μας, τη σωστή χρήση του λόγου και προπαντός απο το πως τους κάνουμε να αισθάνονται.

Πολλές επιχειρήσεις ακολουθούν μία περίεργη λογική, προσπερνώντας λανθασμένα την εκπαίδευση των ανθρώπων τους στα λεγόμενα soft skills, δηλαδή στις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες. Αποτέλεσμα αυτής της λογικής και πρακτικής είναι η κακή εξυπηρέτηση, οι άσχημες σχέσεις εσωτερικά, η απώλεια πελατών, η δημιουργία κακής φήμης για τις ίδιες.

Ένα ακόμα σοβαρό και επικίνδυνο λάθος είναι πολλές επιχειρήσεις να τοποθετούν στους επικοινωνιακούς τομείς ανθρώπους οι οποίοι δεν γνωρίζουν την επιστήμη της επικοινωνίας αλλά απλά “εντυπωσιάζουν” είτε με τις γνωριμίες τους ή με το δήθεν ευχάριστο ύφος τους. Ρισκάρουν ή καταστρέφουν την εικόνα των επιχειρήσεων τις οποίες εκπροσωπούν ή στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι πλήρως ανεπαρκείς στα καθήκοντα τους.

Και εδώ όμως υπάρχει μία πολύ σπουδαία παράμετρος. Να πράττουμε απο καθήκον και όχι απο ιδιοτέλεια.

 

Παπατριανταφύλλου Γιώργος

Επικοινωνιολόγος

6974313052

a