Όταν πρόκειται να συνεργαστείτε με εταιρεία επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων, ελέγξτε εάν και κατά πόσο πληροί τις προϋποθέσεις στα ακόλουθα πεδία:

  • Ποιά είναι η εμπειρία σε εφαρμογή Προγραμμάτων Δημοσίων Σχέσεων, των συμβούλων που διευθύνουν τη εταιρεία.
  • Ποιά είναι η φήμη και τι λέγεται για τους ιδιοκτήτες αλλά και για τα στελέχη που θα αναλάβουν το δικό σας project.
  • Την ποιότητα των συνεργατών που έχουν εμπιστευτεί την εταιρεία ως πελάτες της.
  • Τα επιτεύγματα που η εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων έχει πετύχει για τους συνεργάτες της.
  • Την ποιότητα των εγκαταστάσεων και των γραφείων της.
  • Το επίπεδο του Site και της ηλεκτρονικής της εικόνας.
  • Την ποιότητα εξυπηρέτησης των συνεργατών της εταιρείας, από το τηλεφωνικό κέντρο έως τον Διευθύνων Σύμβουλο.
  • Διαπιστώστε έγκαιρα εάν λειτουργεί η εταιρεία με στρατηγικό σχεδιασμό και αν προηγείται των εργασιών της έρευνα.
  • Το σύνολο της εικόνας, ανθρώπων και υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
  • Τη σαφήνεια των υπηρεσιών της.
Παπατριανταφύλλου Γιώργος
Επικοινωνιολόγος
Μέλος του προεδρείου της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων ( επιστημονικό σωματείο)
Συγγραφέας των βιβλίων “Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων” και “Εταρική Εικόνα
6974313052

Σωματική Επικοινωνία.

Έρευνα Μελέτη : Γιώργος Παπατριανταφύλλου .

Μελέτη στη Σωματική Επικοινωνία.

Γεώργιου Ιωάννου Παπατριανταφύλλου.

Σωματική Επικοινωνία.Βασικές Αρχές.

55 – 38 – 07

Τα ποσοστά της αποτελεσματικότητας ενός μηνύματος σε μία πρόσωπο με πρόσωπο συνάντηση.

55% προέρχεται από τις εκφράσεις του προσώπου.

38% τις μη λεκτικές πλευρές της ομιλίας ( ένταση – τόνος – χροιά – ποιότητα ).

7% από την ομιλία καθεαυτήν.

Σωματική Επικοινωνία.Βασικές Αρχές.

Σύμφωνα με πειράματα λιγότερο από το 5% των ανθρώπων αναγνωρίζει την παλάμη του όταν τη δεί σε φωτογραφία.

Οι περισσότεροι άνδρες και σχεδόν οι μισές γυναίκες δεν αναγνωρίζουν την όψη τους από το λαιμό και κάτω.

Η εντύπωση ενός μηνύματος είναι 7% λεκτική , 38% φωνητική και 55% μη λεκτική.

Σωματική Επικοινωνία.Βασικές Αρχές.

Τον σπουδαιότερο ρόλο όταν λέμε κάτι, παίζει η έκφραση μας και όχι τόσο αυτό καθεαυτό που λέμε.

Η σωματική επικοινωνία σχετίζεται με την εξέλιξη των ειδών και γιαυτό θεωρείται θεμελιωτής της τεχνικής ο Δαρβίνος.

Οι χειρονομίες οι στάσεις και οι κινήσεις μας λένε μία ιστορία την ώρα που η φωνή μπορεί να λέει μία άλλη.

Unspoken Language / Communication.

Η επικοινωνία χωρίς λόγο , ονομάζεται Σωματική Επικοινωνία , Unspoken Communication .

Χρησιμοποιείται ασυνείδητα .

Η Επιστημονική προσέγγιση .

Στη σωματική επικοινωνία εμπλέκονται οι επιστήμες της ψυχολογίας , της κοινωνιολογίας , της ανθρωπολογίας , της γλωσσολογίας .

Οι νέοι τομείς της κηνισιολογίας και της παραγλωσσολογίας δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν γνώση στα εργαστηριακά πειράματα της σωματικής επικοινωνίας .

Eye Contact .

Η ένταση του βλέμματος είναι στο μέγιστο βαθμό όταν δύο άνθρωποι κοιτάζουν ο ένας τον άλλον .

Η παρατεταμένη βλεμματική επαφή , θεωρείται επίδειξη ανωτερότητας , έλλειψη σεβασμού , απειλητική στάση και τάση προσβολής του άλλου .

Eye Contact .

Η πολύ λίγη βλεμματική επαφή δηλώνει έλλειψη προσοχής .

Η απόσυρση της βλεμματικής επαφής με το χαμήλωμα των ματιών θεωρείται σημάδι υποταγής .

Eye Contact .

Λίγα δευτερόλεπτα περισσότερο εάν κοιτάξουμε κάποιον είναι ένδειξη πως έλκει το ενδιαφέρον μας .

Κοιτάζουμε περισσότερο τους άλλους όταν ακούμε κια όχι όταν μιλάμε .

Eye Contact .

Όταν το βλέμμα των ανθρώπων αποσπάται από τον ομιλητή , κοιτούν αριστερά ή δεξιά αυτού .

Αυτοί που στρέφουν το βλέμμα τους αριστερά συνήθως είναι καλλιτέχνες ή οραματιστές με μεγάλη φαντασία .

Eye Contact .

Αυτοί που στρέφουν το βλέμμα τους δεξιά έχουν επιστημονική εκπαίδευση και έχουν μικρότερη οπτική φαντασία .

Eye Contact .

Παρατεταμένο κοίταγμα χωρίς ανοιγοκλείσιμο των βλεφάρων χρησιμοποιείται από εκείνους που θέλουν να επιβληθούν να απειλήσουν , να εκφοβίσουν ή να επηρρεάσουν τους άλλους .

Eye Contact .

Κοίταγμα πρός τα κάτω σημαίνει στενοχώρια .

Μάτια παγωμένα ανοιχτά σημαίνει φόβο .

Γρήγορες σαρωτικές κινήσεις των ματιών σημαίνει αναστάτωση .

Παρατεταμένη βλεμματική επαφή από εμάς σημαίνει επιθετικότητα.

Eye Contact .Window to the Soul.

Τα μάτια μας είναι σαν κάτι περισσότερο από ένα παράθυρο στην ψυχή .

Συμπαθούμε περισσότερο τους ανθρώπους με μεγάλες κόρες έναντι αυτών με μικρότερες .

Όταν βλέπουμε κάτι ενδιαφέρον οι κόρες μας διαστέλλονται.

Face Contact.

Μία ταχεία κίνηση των φρυδιών πρός τα επάνω , με συνοδευτικό χαμόγελο δείχνει ευχαρίστιση πρός το πρόσωπο που μιλάμε .

Οι πρώτες στιγμές μίας γνωριμίας δημιουργούν εκφράσεις στα πρόσωπα των άλλων .

Face Contact.

Στα πρώτα λεπτά μίας γνωριμίας βγάζουμε συμπεράματα για τον χαρακτήρα των άλλων την προσωπικότητα τους , την πνευματικότητα τους , την εξυπνάδα τους , τις προσωπικές τους συνήθειες ……….

Face Contact.

Η πιό θετική έκφραση του προσώπου είναι το χαμόγελο .

Φανερώνει ευχαρίστιση ή ευτυχία , ασφάλεια ,διασκέδαση .

Face Contact.

Ακόμα και σε δύσκολες στιγμές εάν χαμογελάσουμε με πρόκληση , αισθανόμαστε καλύτερα .

Οι γυναίκες χαμογελούν περισσότερο από τους άνδρες , λόγω αυξημένης κοινωνικότητας .

Face Contact.

Τ πρόσωπο υποδεικνύει :

Ευτυχία = χαμόγελο.

Λύπη = έλλειψη έκφρασης .

Αηδία = στένεμα των βλεφάρων , γκριμάτσα του στόματος , αποστροφή του κεφαλιού .

Θυμό = αλλαγή χρώματος προσώπου, ένταση ,τρίξιμο δοντιών .

Φόβο = πλατιά ανοιχτά μάτια , ανοιχτό στόμα , εφίδρωση .

Ενδιαφέρον = κεφάλι πρός το αντικείμενο του ενδιαφέροντος .

Head Contact .

To κεφάλι κιναίται όταν μιλάμε και όταν ακούμε.

Η πιό συχνή κίνηση του κεφαλιού είναι το νεύμα.

Head Contact .

Το νεύμα δείχνει συμφωνία , επιβεβαίωση , επιδοκιμασία .

Head Contact .

Κεφάλι ψηλά με ελαφριά κίνηση πρός τα πίσω = υπεροψία ή και επιθετική στάση .

Κεφάλι χαμηλώνει = υπακοή ή ταπεινότητα .

Κινήσεις του Σώματος .

Το ανασήκωμα των ώμων δείχνει = δεν ξέρω , δεν με ενδιαφέρει .

Ο θώρακας φουσκώνει = υπερηφάνεια / επίτευγμα .

Κινήσεις του Σώματος .

Ανοιχτές παλάμες = αλήθεια / τιμιότητα / υποταγή .

Χέρια στις τσέπες = τέχνασμα των ανδρών για να μην συμμετέχουν στη συζήτηση .

Κινήσεις του Σώματος Γενικά .

Όταν ένας καπνιστή σβήσει το τσιγάρο του νωρίτερα από ότ συνηθίζει , επιθυμεί να τελειώσει η συζήτηση.

Κινήσεις του Σώματος Γενικά .

Όποιος κοιτά πάνω από τα γυαλιά εκφοβίζει τους πάντες .

Τα γυαλιά στο πάνω μέρος του κεφαλιού = χαλαρός , νέος , άνετος .

Σωματική Επικοινωνία.Βασικές Αρχές.

Διαισθητικός είναι αυτός που μπορεί να εντοπίσει τις αντιφάσεις ανάμεσα στα λόγια κάποιου και στη σωματική του επικοινωνία.

Οι γυναίκες είναι πιό διαισθητικές από τους άντρες, σε ποσοστό 87% – 42%.

Αυτό συμβαίνει γιατί ο γυναικείος εγκέφαλος διαθέτει 14 – 16 περιοχές του εγκεφάλου που εκτιμούν τη συμπεριφορά των άλλων, σε αντίθεση με τους άντρες που έχουν 4-6.

Σωματική Επικοινωνία.Βασικές Αρχές.

Επτά στους δέκα ανθρώπους σταυρώνουν στο στήθος τους το αριστερό χέρι πάνω από το δεξί.

Οι κινήσεις του σώματος είναι έμφυτες.Παρατηρήθηκαν ίδιες εκφράσεις του προσώπου σε ανθρώπους διαφορετικών πολιτισμών.

Σωματική Επικοινωνία.Βασικές Αρχές.

Οι άντρες όταν φορούν ένα παλτό παιρνούν πρώτα το δεξί τους χέρι ενώ οι γυναίκες περνούν πρώτα το αριστερό.Αυτό σημαίνει πως για τη συγκεκριμένη κίνηση οι άντρες χρησιμοποιούν το αριστερό ημισφαίριο και οι γυναίκες το δεξιό.

Σωματική Επικοινωνία.Βασικές Αρχές

Η εξελικτική προέλευση ορισμένων μορφασμών ανάγεται στο πρωτόγονο ζωικό μας παρελθόν.

Το τέντωμα των ρουθουνιών επιτρέπει σε περισσότερο αέρα να οξυγονώνει το σώμα όταν αυτό προετοιμάζεται για μάχη ή φυγή.

Σωματική Επικοινωνία.

Τρείς βασικοί κανόνες για τη σωματική επικοικωνία.

Διαβάζετε δέσμες χειρονομιών.Προσπαθήστε να βγάζετε συμπεράσματα από διάφορες χειρονομίες.

Αναζητήστε τη συμφωνία λεκτικής και μή λεκτικής επικοινωνίας ( ο Φρόυντ απόρησε όταν μία γυναίκα του μιλούσε για τον ευτυχισμένο γάμο της αλλά έπαιζε με τη βέρα της.Σε λίγο άρχισε να του αναλύει τα προβλήματα στη σχέση της).

Διαβάζετε τις χειρονομίες στα πλαίσια της κατάστασης.Σε μία στάση σφιχτά πόδια και χέρια και κατεβσμένο πηγούνι μπορεί να δείχνουν ότι το άτομο κρυώνει όμως η ίδια κίνηση απέναντισε έναν πωλητή δείχνει άρνηση.

Σωματική Επικοινωνία.Τα Χέρια.

Τα χέρια είναι τα πιό σημαντικά όργανα στη σωματικήεπικοινωνία γιατί έχουν τις περισσότερες συνδέσεις με τον εγκέφαλο από οποιοδήποτε άλλο όργανο.

Οι παλάμες δείχνουν τον βαθμό ειλικρίνιας.

Τα μικρά παιδιά που θέλουν να κρύψουν κάτι ή λένε ψέματα βάζουν τις παλάμες πίσω από την πλάτη.Ένας άντρας που λέει ψέματα βάζει τις παλάμες του στις τσέπες.

Σωματική Επικοινωνία.Τα Χέρια.

Παλάμη πρός τα πάνω καμία απειλή.

Παλάμη πρός τα κάτω = εξουσία.

Η κλειστή παλάμη με τον δείκτη προτεταμένο δίνει αρνητικά συναισθήματα.Οι άνθρωποι που το κάνουν αυτό είναι αγενείς και πολεμοχαρείς.

Σωματική Επικοινωνία.Τα Χέρια.

Η χειραψία προέρχεται από το αρχαίο παρελθόν μας, όταν οι άνθρωποι διαφορετικών φυλών προέκτειναν τα χέρια τους για να δείξουν πως δεν κρατούν όπλα.

Σωματική Επικοινωνία.Τα Χέρια.

Όταν θέλουμε με τη χειραψία να δείξουμε πως έχουμε την κυριαρχία η παλάμη κοιτά πρός τα κάτω.

Χειραψία υποταγής η παλάμη κοιτά πρός τα πάνω.

Μία γυναίκα για να ληφθει σοβαρά υπόψιν σε επαγγελματικά θέματα δεν πρέπει να προβάλλει πιό πολύ την θηλυκότητα της από ότι τον επαγγελματισμό της.

Σωματική Επικοινωνία.Τα Χέρια.

Η συμπαθητική χειραψία όταν οι παλάμες είναι παράλληλες και εφαρμόζετε η ίδια δύναμη που ασκείτε

Σωματική Επικοινωνία.Το Χαμόγελο.

Το φυσικό και αυθόρμητο χαμόγελο δημιουργεί ρυτίδες γύρω από τα μάτια .

Οι ανειλικρινείς άνθρωποι χαμογελούν μόνο με το στόμα.

Σωματική Επικοινωνία.Το Χαμόγελο.

Το ψεύτικο χαμόγελο τραβά πίσω μόνο τους μύες του στόματος .Κλασσικό και κακό το παράδειγμα του φωτογράφου που μας λέει να φωτογραφηθούμε λέγοντας τυρί.

Το αληθινό τραβά τους μύες του στόματος και των ματιών.

Σωματική Επικοινωνία.Το Χαμόγελο.

Το χαμόγελο δημιουργεί θετικά συναισθήματα και θετικές αντιδράσεις.

Σωματική Επικοινωνία.Το Χαμόγελο.

Τα τέσσερα βασικά είδη χαμόγελου :

Χαμόγελο με σφιγμένα χείλη= αυτός που χαμογελά έχει ένα μυστικό που δεν θέλει να μοιραστεί.

Το στραβό Χαμόγελο = κρύβει σαρκασμό.

Χαμόγελο με Πεσμένο Σαγόνι = είναι προσποιητό και γίνεται για να διασκεδάσει κάποιους.

Το πλάγιο Χαμόγελο = κεφάλι χαμηλωμένο και στραμμένο αλλού και ανασηκωμένο βλέμμα = από τις γυναίκες για να κατακτήσουν έναν άνδρα.

Σωματική Επικοινωνία.Το Χαμόγελο.

Πειράματα με εγκεφαλογράφο έδειξαν πως ακόμα και τεχνητά χαμόγελα και γέλια προκαλούν αυθόρμητη ευτυχία.

Το χιούμορ καταπολεμά το άγχος.

Με το γέλιο ενεργοποιείται η ζώνη ευτυχίας στο αριστερό ημισφαίριο.

Σωματική Επικοινωνία.Το Χαμόγελο.

Σε πολλές κλινικές υπάρχει δωμάτιο του γέλιου.Ειναι δωμάτια με βιβλία αστείων και ανεκδότων .Κάθε ασθενής περνώντας 30 – 60 λεπτά ημερησίως σε αυτό το δωμάτιο απολάμβανε εξαιρετικά γρήγορη ανάρωση.

Σωματική Επικοινωνία.Το Χαμόγελο.

Όταν ένας άνδρας λέει πως μία γυναίκα έχει καλή αίσθηση του χιούμορ δεν εννοεί πως αυτή λέει αστεία.Εννοεί πως γελά με τα δικά του αστεία.

Οι γυναίκες γελούν με τους άνδρες που βρίσκουν ελκυστικούς , ενώ οι άνδρες ελκύονται από τις γυναίκες που γελούν μαζί τους.

Σωματική Επικοινωνία.Βραχίονες.

Όταν σταυρώνουμε τα χέρια μειώνεται δραματικά η αξιοπιστία μας.

Με σταυρωμένα χέρια μας θεωρούν απρόσιτους.

Σταυρωμένα χέρια στο στήθος δείχνει άνθρωπο που δεν εκδηλώνεται και δεν αφήνει κανέναν να τον πλησιάσει.

Σωματική Επικοινωνία.Βραχίονες.

Όποιος έχει σταυρωμένα χέρια έχει αρνητική διάθεση.

Τα σταυρωμένα χέρια με σφιγμένες γροθιές δείχνουν εχθρικη διάθεση.

Οι άνθρωποι συνηθίζουν να καλύπτουν τα σημεία του σώματος τους που νιώθουν πιό ευάλωτα.

Σωματική Επικοινωνία.Χέρια – Αντίχειρες.

Ο εγκέφαλος συνδέεται με τα χέρια με τις περισσότερες νευρικές συνδέσεις από οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματος οι κινήσεις που κάνουμε με αυτά δίνουν ισχυρές ενδείξεις για τη συναισθηματική μας κατάσταση.

Σωματική Επικοινωνία.Χέρια – Αντίχειρες.

Η χρήση χειρονομιών τραβά την προσοχή και βοηθά τα άτομα να συγκρατήσουν περισσότερες πληροφορίες.

Σωματική Επικοινωνία.Χέρια – Αντίχειρες.

Το τρίψιμο των χεριών μεταξύ τους οι άνθρωποι δείχνουν τη θετική προσδοκία τους για κάτι.Ο ενθουσιασμένος πωλητής μπαίνει στο γραφείο του διευθυντή τρίβοντας τα χέρια του και λέει με ενθουσιασμό «κλείσαμε μία μεγάλη παραγγελία».

Χέρια σφιγμένα σε ανασηκωμένη θέση δείχνουν εκνευρισμό ακόμα και άν το άτομο χαμογελά.

Σωματική Επικοινωνία.Χέρια – Αντίχειρες.

Η κίνηση στέγη σαν προσευχή , δείχνει προσπάθεια να μοιάσει το άτομο θεικό .Πρέπει να αποφεύγετε αν θέλετε να φανείτε πειστικοί γιατί λαμβάνετε ώς κίνηση υπεροψίας.

Εκτός εάν είναι ενωμένα τα δάχτυλα στο ύψος του στήθους οπότε δείχνει πως έχουμε όλες τις απαντήσεις.

Σωματική Επικοινωνία.Χέρια – Αντίχειρες.

Κίνηση πιάτο.Το ένα χέρι πάνω από το άλλο και ακουμπά εκεί το πρόσωπο ώστε να φαίνεται ότι το κεφάλι είναι σε πιάτο.Συνηθίζεται από τις γυναίκες ως φλέρτ.

Τα χέρια πίσω από την πλάτη συνηθίζεται από βασιλείς – ηγέτες – αστυνομικούς σε ώρα περιπολίας .Η κίνηση αυτή βοηθά πολύ το άτομο όταν είναι σε κατάσταση στρές νιώθει σιγουριά και αυτοπεποίθηση.Η κίνηση δείχνει εξουσία- σιγουριά – αυτοπεποίθηση.

Σωματική Επικοινωνία.Χέρια – Αντίχειρες.

Τα χέρια μέσα στις τσέπες εκτός του αντίχειρα = αυταρχικότητα και αυτοπεποίθηση.

Σωματική Επικοινωνία.

Μία κλασσική κίνηση όταν ακούμε κάποιο άσχημο νέο , είναι να κρύβουμε το πρόσωπο μας και με τα δύο μας χέρια, θεωρώντας πως έτσι θα αποκοπούμε από την πραγματικότητα.

Σωματική Επικοινωνία.

Τα χέρια μας δείχνουν και πότε λέμε ψέματα κυρίως σε συνεργασία με το πρόσωπο.

Λέμε ψέματα όταν ξεροκαταπίνουμε και τρίβουμε τη μύτη μας.

Σωματική Επικοινωνία.

Οι πέντε συνηθισμένες χειρονομίες των ψευτών.

Κάλυψη του στόματος = υποσεινήδητα ο εγκέφαλος προσπαθεί να σταματήσει το ψέμα.

Το άγγιγμα της μύτης = στο ψέμα ο εγκέφαλος εκρίνει κετοχολαμίνες ( χημικές ουσίες ) που κάνουν τον βλεννογόνο της μύτη να διαστέλλεται, μέχρι που διογκώνεται και η μύτη γνωστό ως σύνδρομο πινόκιο.

Σωματική Επικοινωνία.

3. Το τρίψιμο του ματιού = προσπάθεια του εγκεφάλου να σταματήσει την απάτη.

Ξύσιμο του λαιμού = αμφιβολία ή αβεβαιότητα = δεν είμαι σίγουρος πως συμφωνώ.

Το τράβηγμα του γιακά = η εξαπάτηση προκαλεί αύξηση της πίεσης και κατά συνέπεια αίσθηση φαγούρας στους ευαίσθητους ιστούς του προσώπου και του λαιμού.

Σωματική Επικοινωνία.

Το χέρι στηρίζει το κεφάλι = ανία .Τ χέρι βοηθά το άτομο να μην αποκοιμηθεί.

Χάιδεμα του πηγουνιού = προσπαθώ να πάρω απόφαση.

Σωματική Επικοινωνία.

Οι πιό καθημερινές κινήσεις :

Γνέψιμο = ξεκινάμε γιά υπόκλιση και σταματάμε στο μέσο = εξαιρετική κίνηση , εργαλείο πειθούς.Ενθαρρύνει την συμφωνία και τη συνεργασία.

Το κούνημα του κεφαλιού έχει τις ρίζες της στην εποχή του θηλασμού. Σημαίνει όχι.

Τα χέρια στους γοφούς μας κάνουν να φαινόμαστε πιό μεγαλόσωμοι και αξιοπρόσεκτοι επειδή καταλαμβάνουμε περισσότερο χώρο.

Σωματική επικοινωνία.

Κινήσεις των ματιών.

Αύξηση του μεγέθους της κόρης σχετίζεται άμεσα με την πνευματική δραστηριότητα και ειδικά με την επίλυση προβλημάτων, φτάνοντας στη έγιστη διαστολή όταν το άτομο βρίσκει τη λύση.

Οι άνθρωποι κρίνουν τα φωτομοντέλα ως πιο ελκυστικά α η φωτογραφία έχει τροποποιηθεί ώστε να δείχνει τις κόρες των ματιών μεγαλύτερες.

Αυτή είναι μία αποτελεσματική μέθοδος για να αυξηθούν οι πωλήσεις οποιουδήποτε προιόντοςχρησιμοποιεί μία μεγενθυμένη φωτογραφία προσώπου όπως είναι τα γυναικεία καλλυντικά ,τα προιόντα μαλλιών και τα ρούχα.

Σωματική Επικοινωνία.

Η Revlon κατάφερε να αυξήσει τις παραγγελίες καταλόγου των κραγιών κατά 45% μεγαλώνοντας το μέγεθος της κόρης στα μάτια των φωτομοντέλων.

Σωματική Επικοινωνία.

Η διαστολή της κόρης των ματιών είναι εμφυτευμένη στον εγκέφαλο και συμβαίνει εντελώς αυθόρμητα.

Οι Αρχαίοι Κινέζοι έμποροι πολύτιμων Λίθων χρησιμοποιούσαν το διάβασμα της κόρης του ματιού, στα μάτια των αγοραστών όταν παζάρευαν τις τιμές.

Σωματική Επικοινωνία.

Ένα αρχαίο ρητό λέει : « όταν μιλάς με κάποιον να τον κοιτάζεις στα μάτια ».Το πιο σωστό είναι να τον κοιτάζουμε στις κόρες των ματιών.

Σωματική Επικοινωνία.

Οι άνθρωποι είναι τα μόνα πρωτεύοντα με τονισμένο το ασπράδι των ματιών, το οποίο και ονομάζεται σκληρός χιτώνας.

Η κατεύθυνση του βλέμματος σχετίζεται με συναισθηματικές καταστάσεις.

Οι γυναίκες έχουν περισσότερο ασπράδι και ως έκ τούτου διαβάζουν καλύτερα τη διαστολή των κορών.

Σωματική Επικοινωνία.

Το ανασήκωμα των φρυδιών να τα σηκώνεται πάντα σε ατόμα που συμπαθείτε και θέλετε να σας συμπαθήσουν και αυτά.

Γίνεται ανταλλαγή μηνυμάτων.

Το ανασήκωμα δείχνει υποταγή και αρχικά φόβο.

Οι γυναίκες δημιουργούν ένα μωρουδίστικο πρόσωπο.

Σωματική Επικοινωνία.

Όταν το βλέμμα κάποιου αιχμαλωτίζει το δικό μας για περισσότερο από τα δύο τρίτα του συνολικού χρόνου, τότε ή μας βρίσκει ελκυστικούς και ενδιαφέροντες οπότε θα έχει διεσταλμένες κόρες ή ότι είναι εχθρικός απέναντι μας και μας προκαλλεί οπότε οι κόρες θα έχουν συσταλεί.

Σωματική Επικοινωνία.

Το πλάγιο βλέμμα δείχνει ενδιαφέρον , αβεβαιότητα ή εχθρότητα.

Όταν συνδυάζεται με ελαφρώς ανασηκωμένα φρύδια ή χαμόγελο φανερώνει ενδιαφέρον .

Αν συνδυάζεται με χαμηλωμένα φρύδια , αυλακωμένο μέτωπο ή άκρες των χειλιών στραμμένες προς τα κάτω φανερώνει καχύποπτη , εχθρική ή επικριτική στάση.

Σωματική Επικοινωνία.

Στις συνεντεύξεις ως υποψήφιοι για πρόσληψη θα πρέπει να δημιουργήσουμε έντονη οπτική επαφή με τον συνομιλητή μας και να την διατηρήσουμε μέχρι να καθίσουν.

Στα πρώτα βήματα της συνέντευξης αναταλλάξτε χειραψία και μετά δώστε στον συνομιλητή σας 2- 3 δευτερόλεπτα για να σας εξετάσεις από πάνω έως κάτω.

Σωματική Επικοινωνία.

Σκύψτε για να ανοίξετε τον χαρτοφύλακα, για να κρεμάσετε το παλτό σας ή για να σύρετε μία καρέκλα προς το μέρος σας.

Πωλητές με τη στρατηγική αυτήν αύξησαν κατακόρυφα τις πωλήσεις τους.

Η χρήση του κατάλληλου βλέματτος προσδίδει αξιοπιστία.

Σωματική Επικοινωνία.

Ζωτικός χώρος είναι ο προσωπικός χώρος γύρω από κάθε άτομο που χρησιμοποιείτε ως προέκταση του.

Περιλαμβάνει το χώρο για τα προσωπικά του αντικείμενα καθώς και καθορισμένο χώρο γύρω από το ίδιο του το σώμα.

Σωματική Επικοινωνία.

Ζώνη οικειότητας.15 – 45 εκατοστά.Σε αυτήν επιτρέπουμε να μπούν μόνο όσοι έχουν στενή συναισθηματική επαφή μαζί μας.

Προσωπική ζώνη . 46 – 1,22 .Απόσταση που κρατάμε σε κοινωνικές εκδηλώσεις από τους άλλους.

Κοινωνική ζώνη.1,23 – 3,60 .Απόσταση που κρατάμε από αγνώστους από ανθρώπους που δεν γνωρίζουμε καλά.

Δημόσια ζώνη. Από 3,60 και πάνω.Όταν απευθυνόμαστε σε μία μεγάλη ομάδα ατόμων.

Σωματική Επικοινωνία.

Όσο πιο κοντά συναισθηματικά νιώθουν δύο άτομα μεταξύ τους , τόσο πιο κοντά στέκονται ο ένας τον άλλο.

Ο άνετος τύπος που χτυπά τους πάντες φιλικά στις πλάτες και τους αγγίζει γίνεται αντιπαθής γιατί παραβιάζει τον ζωτικό χώρο των άλλων.

Σωματική Επικοινωνία.

Όταν κάποιος άνθρωπος λέει ψέματα :

Σέρνει τα πόδια του.

Τινάζει απότομα τα δάχτυλα του.

Σταυρώνει και ξεσταυρώνει τα πόδια του.

Σωματική Επικοινωνία.

ΨΕΜΑΤΑ :

Άνω μισό του σώματος = άγγιγμα της μύτης, τρίψιμο ματιών , σφίξιμο μπράτσων πολυθρόνας, αναψοκοκίνσμα, εφίδρωση , τρέμουλο της φωνής, παίξιμο με στυλό – μολύβια

Σέρνει τα πόδια του.

Τινάζει απότομα τα δάχτυλα του.

Σταυρώνει και ξεσταυρώνει τα πόδια του.

Σωματική Επικοινωνία.

Οι άνθρωποι που κάνουν μικρά και γρήγορα βήματα προσέχουν ιδιαίτερα τις λεπτομέρειες.

Oι άνθρωποι που κάνουν μεγάλα βήματα αρέσκονται στις αποφάσεις συνοπτικών διαδικασιών.

Τα άτομα που στηρίζουν το σώμα τους στα δύο τους πόδια είναι συνήθως ασφαλή άτομα.

Σωματική Επικοινωνία.

Οι κινήσεις των οφθαλμών. Διακρίνονται απο:

α/ την κατεύθυνση του βλέμματος,

β/ το είδος και τη διάρκεια της ματιάς,

γ/ το είδος και τη διάρκεια της.

Σύμφωνα με την ερευνητική μελέτη.

1/ Το βλέμμα που σχηματίζει ισοσκελές τρίγωνο μεταξύ ματιών και μετώπου εκφράζει σοβαρότητα και ρεαλισμό γιαυτό και ονομάζεται επαγγελματικό.

2/ Όταν το τρίγωνο αντιστραφεί και η κορυφή μετατοπιστεί απο το μέτωπο στα χείλη μιλάμε για το κοινωνικό βλέμμα.

Σωματική Επικοινωνία.

Απόσταση του σώματος. Ανάλογα με την απόσταση που τοποθετούμε το σώμα μας, εκφράζουμε μηνύματα:

1/ Η απόσταση μέχρι 49 cm εκφράζει οικειότητα.

2/ Από 50 – 119 cm εκφράζεται προσωπική σχέση.

3/ Απο 120 – 200 cm εκφράζεται επαγγελματική σχέση.

4/ Πάνω απο 200 cm είναι η δημόσια σχέση.

Σωματική Επικοινωνία.

Σκέπασμα του στόματος με την παλάμη = αμφιβολία + απόκρυψη αλήθειας.

Ξύσιμο του λαιμού = αμφιβολίες – αβεβαιότητα.

Πίεση των γυαλιών προς τα πάνω = ο ομιλητής θέλει να κερδίσει χρόνο.

Ξύσιμο του κεφαλιού με το στυλό = αμηχανία ή και σύγχυση.

Σφιγμένη γροθιά = ο ομιλητής έχει άποψη.

Τεντωμένος δείκτης = απειλή / αυταρχισμός.

Δέσιμο των χεριών, κίνηση σκαντζόχοιρος = αμυντική θέση σε περίπτωση απειλής.

Σωματική Επικοινωνία.

ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΠΟΦΥΓΗΣ.

Προσβάλλουμε όταν απευθύνουμε τον λόγο και δεν κοιτάμε τον άνθρωπο.

Όταν σηκώνουμε το πηγούνι και τη μύτη γινόμαστε αντιπαθείς.

Όταν παίζουμε το στόμα και τα φρύδια απωθούμε.

Σωματική Επικοινωνία.

ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ.

Ανειλικρίνεια = γρήγορη ομιλία, αλλαγή της φωνής, ιδρώτας, τρεμούλιασμα.

Ανία = απλανές βλέμμα, σταύρωμα και ξεσταύρωμα των ποδιών και των χεριών, τέντωμα, αφηρημένο μουτζούρωμα.

Θυμός = τέντωμα των δαχτύλων, σφιγμένες γροθιές, υπερένταση, κοκκίνισμα του προσώπου, ανεξέλεγκτες κινήσεις των χεριών.

Απογοήτευση = αναστεναγμοί, χέρια στο κεφάλι, γκριμάτσες.

Σωματική Επικοινωνία.

Κατάθλιψη = άτονη, χαμηλόφωνη ομιλία, παραμέληση της υγιεινής και της εμφάνισης, χαμηλωμένα μάτια, χαμηλόφωνη ομιλία, αργές κινήσεις.

Αναποφασιστικότητα = άνοιγμα κλείσιμο του στόματος χωρίς ομιλία, κλίση του κεφαλιού αριστερά δεξιά, ματιές απο το ένα αντικείμενο στο άλλο.

Νευρικότητα = σφιγμένο κορμί, δάγκωμα των χειλιών, χαμηλωμένο βλέμμα, ιδρώτας.

Ηγεσία / ηγέτης = περιβάλλονται πάντα απο άλλους, έχουν δυνατή χειραψία, κοιτούν τους άλλους στα μάτια, στρέφουν το σώμα τους προς τον συνομιλητή τους, καθοδηγούν τη συζήτηση, είναι σε φόρμα και αθλούνται, ντύνονται συντηρητικά , κοιτούν τους άλλους στα μάτια.

Σύγχυση = επανάληψη λέξεων, επανάληψη κινήσεων, αντιφατική ή άστατη συμπεριφορά.

Φόβος = γουρλωμένα μάτια, βαριά αναπνοή, ουρλιαχτό, γλείψιμο των χεριών, νευρικές κινήσεις, ματιές τριγύρω.

Σωματική Επικοινωνία.

ΤΑ ΠΟΔΙΑ.

Όλα τα μέλη του σώματος λειτουργούν ως όργανα επικοινωνίας, η γλώσσα όμως των ποδιών θεωρείται ως η πιο αξιόπιστη.

Σταυρωμένα πόδια = αμυντική διάθεση.

Σταυρωμένο πόδι προς τον συνομιλητή = στάση θετική.

Σταυρωμένο πόδι προς την αντίθετη πλευρά = στάση αρνητική.

Ανοιχτά πόδια κάτω από το κάθισμα και βραχίονες ακουμπισμένους στα χέρια της καρέκλας =ανασφάλεια / αβεβαιότητα.

Σωματική Επικοινωνία.

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ.

Το πρόσωπο είναι το μέρος του σώματος που κοιτάμε περισσότερο όταν μιλάμε σε κάποιον.

Τα έξι βασικά συναισθήματα που εκφράζει το πρόσωπο είναι :

Χαρά.

Έκπληξη.

Φόβος.

Θυμός.

Λύπη.

Αηδία.

Σωματική Επικοινωνία.

Οι κινήσεις μας είναι ο καθρέφτης της κουλτούρας μας .

Εξαρτώνται από πέντε παράγοντες :

Την καταγωγή μας.

Την κουλτούρα.

Τη θέση.

Την ψυχική κατάσταση.

Το περιβάλλον τη δεδομένη στιγμή.

Οι κινήσεις στα δύο φύλα διαφέρουν σε αρκετά σημεία.

Οι άντρες βάζουν το χέρι στη μέση τους δέκα φορές περισσότερες από τις γυναίκες.

Οι άντρες βάζουν συχνότερα το χέρι στον κρόταφο.

Οι γυναίκες όταν ετοιμάζονται να μιλήσουν ανεβάζουν τα μανίκια.

Σωματική Επικοινωνία.

Εξοικειωθείτε με την εικόνα σας.Έτσι θα καταλάβετε την αντίδραση των άλλων όταν σας βλέπουν.

Όσο μεγαλύτερο λεξιλόγιο έχει κάποιος τόσο περισσότερες κινήσεις κάνει.

Στάση Συστολής = συμεριφορά υποταγής.Κεφάλι μαζεμένο ή σκυφτό, ώμοι χαμηλωμένοι, κορμός καμπουριάζει, μπράτσα κολλημένα στο σώμα, πόδια σταυρωμένα.

Στάση έκτασης = συμπεριφορά επιβολής.πηγούνι και κεφάλι ψηλά, αγκώνες ανοιχτοί, στέρνο σε έκταση , μπράτσα και πόδια ανοιχτά

Στάση προσέγγισης = συμμετοχική συμπεριφορά. Κεφάλι προτεταμένο , λαιμός τεντωμένος, κορμός σκύβει πρός τα εμπρός. Χέρια ανοιχτά , το ένα πόδι βρίσκεται μπροστά.

Στάση Απόρριψης = αρνητική συμπεριφορά. Το κεφάλι πίσω, χέρια σε αμυντική στάση, κορμός γυρισμένος στο πλάι, το βάρος πέφτει πίσω.

ΠΑΛΑΜΕΣ στραμμένες πρός τον ουρανό = καλοσύνη και διάθεση για να μοιραστούμε.

ΠΑΛΑΜΕΣ στραμμένες πρός το έδαφος = δείχνει ηρεμία αλλά και βαρύτητα.

ΠΑΛΑΜΕΣ παράλληλα μεταξύ τους = το πόσο πιστεύουμε σε κάτι ή προστατεύουμε κάτι.

Σωματική Επικοινωνία.

Οι κινήσεις μας είναι ο καθρέφτης της κουλτούρας μας.

Η σημαντικότητα της σωματικής επικοινωνίας.

Ακόμα και όταν μιλάμε στο τηλέφωνο και εξηγούμε σε κάποιον κάνουμε κινήσεις.

Δεν μπορούμε να φωνάξουμε ζήτω κέρδισα με τα χέρια κατεβασμένα.

Δεν μπορούμε να πούμε είμαι σε μεγάλη φόρμα, καμπουριάζοντας.

Δεν μπορούμε να πούμε είμαι ένας ανοιχτός άνθρωπος , με κλειστά χέρια.

                  ——————————————————————————————

Δημόσιες Σχέσεις – Marketing – Διαφήμιση .Η μεγάλη Σύγχυση.

Δημόσιες Σχέσεις – Marketing – Διαφήμιση . Η μεγάλη Σύγχυση.

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι απαραίτητος τομέας σε κάθε επιχείρηση .

Η Διαφήμιση είναι πυλώνας της οικονομίας και επιτελεί έναν σπουδαιότατο ρόλο στην επικοινωνία .

Η Διαφήμιση έχει διαφορετικό προορισμό και ρόλο απο αυτόν των Δημοσίων Σχέσεων .
Η εφαρμογή των Προγραμμάτων Δημοσίων Σχέσεων ενισχύουν το έργο της διαφήμισης η οποία έχει θεαματικά αποτελέσματα όταν δε συναντά εμπόδια στην εικόνα των επιχειρήσεων , των προιόντων τους και των υπηρεσιών τους .

Το Marketing , είναι η εμπορική πλευρά κάθε επιχείρησης με σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτής .

Οι ορισμοί των επιστημονικών σωματείων του Marketing παγκοσμίως συγκλίνουν στην δομή της επιστήμης αυτής : » Marketing είναι ο προσδιορισμός των αγοραστικών και καταναλωτικών αναγκών , η δημιουργία των προιόντων και υπηρεσιών που καλύπτουν αυτές και η τοποθέτηση των προιόντων και υπηρεσιών στο σωστό σημείο , στη σωστή χρονκή διάρκεια ώστε να καταλήξουν ανά χείρας των καταναλωτών » .

Οι Δημόσιες Σχέσεις σε πολλές επιχειρήσεις, λανθασμένα  ταυτίζονται ή είναι ενταγμένες στο τμήμα Marketing ή στο Διαφημιστικό ή σε άλλες διευθύνσεις . Η ταύτιση των Δημοσίων Σχέσεων με το Marketing ή τη Διαφήμιση , είναι μεγάλο λάθος .

Οι Δημόσιες Σχέσεις , συνεργάζονται με το Marketing και τη Διαφήμιση αλλά δεν ταυτίζονται .

Για παράδειγμα είναι λανθασμένη και παραπλανητική η θέση ( επαγγελματικά , στο οργανόγραμμα ) Υπεύθυνος Marketing και Δημοσίων Σχέσεων .

Επίσης είναι λανθασμένη η αναφορά πως οι Δημόσιες Σχέσεις είναι «εργαλείο» του Marketing .

Οι Δημόσιες Σχέσεις δεν είναι «εργαλείο» του Marketing ούτε και κανενός άλλου τομέα της επικοινωνίας καθώς είναι μία εντελώς ανεξάρτητη δράση και κατά συνέπεια μία αυτόνομη Διεύθυνση ( Διεύθυνση Δημοσίων Σχέσεων ή τμήμα Δημοσίων Σχέσεων  ) .

Οι Δημόσιες Σχέσεις , το Marketing και η Διαφήμιση , επιτελούν ρόλους σημαντικούς σε κάθε επιχείρηση .

Οι Δημόσιες Σχέσεις παράγουν έργο υποδομής για κάθε άλλη επικοινωνία .

Ας πάρουμε το ακόλουθο παράδειγμα :

Υποθέτουμε πως δημιουργείται ένα κατάστημα ( ανεξάρτητα από τι προιόντα πουλά ) . Μπορεί να είναι ένα ζαχαροπλαστείο ή κατάστημα ένδυσης ή restaurant ή café ή ηλεκτρικών ειδών ή νέων τεχνολογιών ή οτιδήποτε άλλο ……

Οι Δημόσιες  Σχέσεις , θα παίξουν τον πρώτο ρόλο . Με το που ιδρύεται η επιχείρηση ή επανατοποθετείται ( repositioning ) οι Δημόσιες Σχέσεις την «χτίζουν»  επάνω σε μία βάση αξιών . Δηλαδή πείθουν όλα τα στελέχη και τη διοίκηση να είναι μία ανθρωποκεντρική επιχείρηση , με σεβασμό σε όλους τους ανθρώπους με τους οποίους η επιχείρηση συνεργάζεται ( πελάτες – συνεργάτες – προμηθευτές – μετόχους – επενδυτές – κ.λ.π ) .

Με τη δράση που θα αναλάβουν οι Δημόσιες Σχέσεις , οι εργαζόμενοι θα έχουν εξαιρετικούς τρόπους , θα εκπαιδευτούν στη επικοινωνία , θα έχουν ήθος , αξιοπρέπεια , ειλικρίνεια , συνέπεια . Έτσι σταδιακά θα αποκτούν την εμπιστοσύνη όλων των ανθρώπων με τους οποίους η επιχείρηση θα έρχεται σε επαφή .

Οι Δημόσιες Σχέσεις με  τον τρόπο αυτό θα δημιουργήσουν μία καλή εικόνα της επιχείρησης στην κοινωνία και θα προσφέρουν μία καλή φήμη σε αυτήν ( βιβλίο Εταιρική Εικόνα , Γιώργος Παπατριανταφύλλου , εκδ. Σταμούλης 2011 , τιμή 13 ευρώ ) .

Αυτή θα είναι μία  επιχείρηση με Κοινωνική Ευθύνη . Στη συνέχεια ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων θα σχεδιάσει τα προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , όπως  Εκπαίδευση Εργαζομένων , Εξυπηρέτησης Συνεργατών , Χορηγίας , Εσωτερικών Δημοσίων Σχέσεων . Επικοινωνιακής Διαχείρισης Κρίσεωνν ( αναλυτικά τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων στο ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Παπατριανταφύλλου , εκδόσεις Σταμούλης 2008 ) .

Η Διαφήμιση που θα ακολουθήσει ( γιατί αυτή είναι η σειρά που πρέπει να ακολουθηθεί – πρώτα η δομή , εικόνα και φήμη και στη συνέχεια διαφημιστική επικοινωνία σε περιπτώσεις ίδρυσης ή repositioning ) « θα πιάσει τόπο » . Πολύ απλά γιατί σκεφτείτε πως αντιδράτε  και εσείς οι ίδιοι στην περίπτωση αυτή .

Εάν δείτε στην τηλεόραση ή ακούσετε στο ραδιόφωνο ή εντοπίσετε στο internet ή διαβάσετε σε ένα περιοδκό  μία διαφήμιση για ένα ……….. κατάστημα ενδυμάτων , πόσο θα επηρρεαστείτε από αυτή τη διαφήμιση , εάν εσείς είχατε πάει στο κατάστημα αυτό και ένας υπάλληλος σας είχε μιλήσει  με άσχημο τρόπο ; Δεν θα σας επηρρεάσει .

Αντίθετα , εάν είχατε μία θετική εμπειρία σε αυτό το κατάστημα , βλέποντας ή ακούγοντας ή ……. τη διαφήμιση γιαυτό το κατάστημα , θα επηρρεαστείτε και θα πάτε σε αυτό ή θα το προγραμματίσετε ή θα το συστήσετε σε γνωστούς ………

Αυτό ακριβώς συμβαίνει σε κάθε αγοραστική – καταναλωτική ή επενδυτική μας συμπεριφορά .

Η Διαφήμιση κάνει γνωστό ένα προιόν , μία επιχείρηση αλλά εάν δεν έχουμε καλή εικόνα γιαυτά , δεν επηρρεαζόμαστε .

Η Διαφήμιση αναμφισβήτητα ,  ενισχύει τις πωλήσεις .

Η καλή εικόνα , είναι η αληθινή εικόνα για την αξία και υλοποίηση της εργάζονται σε κάθε επιχείρηση οι Δημόσιες Σχέσεις .

Όποια επιχείρηση και αν σκεφτείτε ,  λειτουργεί ακριβώς με την ίδια λογική .

Οι επιχειρήσεις δεν είναι ούτε τα γραφεία τους , ούτε τα κτίρια τους , ούτε ο υλικοτεχνικός τους εξοπλισμός . Οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποι τους .

Οι Δημόσιες Σχέσεις επικεντρώνονται στον ανθρώπινο παράγοντα .

Οι εργαζόμενοι σε κάθε επιχείρηση είναι ο παράγοντας που θα ξαναεπισκεφθούμε ή όχι :

Ένα supermarket .

Μία αντιπροσωπεία αυτοκινήτων .

Ένα café .

Ένα restaurant .

Ένα κατάστημα ενδυμάτων .

Ένα κατάστημα νέων τεχνολογιών

…………………………………….

……………………………………………….

Και όποια μα όποια επιχείρηση μπορείτε να σκεφτείτε .

Οι Δημόσιες Σχέσεις και τα Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων , διαμορφώνουν και διαχειρίζονται μέσω του ανθρώπινου παράγοντα την Εταιρική Φήμη και την Εταιρική Εικόνα .

Στα παραδείγματα που αναφέραμε , το Marketing , παράλληλα με τις δράσεις των Δημοσίων Σχέσεων και της Διαφήμισης , θα σχεδιάσει το ποιά προιόντα πρέπει να τοποθετηθούν , που και πως , την προώθηση τους και τελικώς πως αυτά θα καταλήξουν στα χέρια των αγοραστών ή καταναλωτών ή πελατών ( πως θα αγοράσουν )  .

Οι Δημόσιες Σχέσεις καταστέλουν τις αρνητικές απόψεις για την επιχείρηση ( μέσω πάντα και μόνο της αλήθειας ) .

Οι καταναλωτές δεν αγοράζουν μόνο ένα προιόν αλλά αγοράζουν και το όνομα , τη φήμη και τη εικόνα της επιχείρησης .

Η Διαφήμιση είναι σημαντικότατος παράγοντας της οικονομικής δραστηριότητας . Κάνει γνωστό ένα προιόν , βοηθά στο να ξεχωρίζει αυτό ανάμεσα σε άλλα όμοια .Με τη διαφήμιση ο καταναλωτής κατατοπίζεται .

Οι Δημόσιες Σχέσεις είναι κοινωνική επικοινωνία , ενώ η διαφήμιση εμπορική .

Οι Δημόσιες Σχέσεις απευθύνονται στον εσωτερικό κοινωνικό κόσμο των ανθρώπων ενω η διαφήμιση απευθύνεται στη λογική των ανθρώπων προβάλλοντας τα πλεονεκτήματα των προιόντων .

Οι Δημόσιες Σχέσεις καθιερώνουν κοινωνικά την επιχείρηση , εδραιώνοντας την καλή της φήμη .

Η διαφημιστική εκστρατεία έχει αρχή και τέλος ενώ οι Δημόσιες Σχέσεις δεν έχουν τέλος δεν σταματούν ποτέ . Καθιερώνουν κοινωνικά την επιχείρηση ( Μάνος Παυλίδης ) .

Οι Δημόσιες Σχέσεις «ανοίγουν» τον δρόμο για να περάσει αποτελεσματικά κάθε ενέργεια διαφημιστική και marketing .

 

Ορισμοί :

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ :

  • Το επάγγελμα των Δημοσίων Σχέσεων, αποτελεί λειτουργία αμφίδρομης επικοινωνίας, αποσκοπεί στην προγραμματισμένη διατήρηση ή δημιουργία σωστής εικόνας στο κοινό, για μια ομάδα ή άτομο, προκειμένου να πετύχει την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των σχέσεων τους, σε βάση αμοιβαίου συμφέροντος.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

  • •Θεσμός των Δημοσίων Σχέσεων. Δημόσιες Σχέσεις είναι λειτούργημα αμφίδρομης επικοινωνίας που μετά από έρευνα και αντικειμενική πληροφόρηση, στοχεύει στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και αλληλοκατανόησης, ανάμεσα σε μια οργανωμένη ομάδα ή άτομο και στο κοινό τους, για να πετύχει την ανάπτυξη της επικοινωνίας και των σχέσεων τους σε βάση αμοιβαίου συμφέροντος.

Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων

  • «Δημόσιες Σχέσεις είναι η οργανωμένη και διαρκής προσπάθεια για τη δημιουργία και διατήρηση καλής θέλησης και αμοιβαίας κατανόησης, μεταξύ ενός οργανισμού και των διαφόρων κατηγοριών του κοινού του».

Βρετανικό Ινστιτούτο Δημοσίων Σχέσεων (αναθεώρηση 1987).

  • •«Δημόσιες Σχέσεις, είναι η τέχνη και η κοινωνική επιστήμη της ανάλυσης των τάσεων, της πρόληψης των συνεπειών τους, της προσφοράς συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τους υπεύθυνους οργανισμών και της υλοποίησης προγραμμάτων δράσης, που θα εξυπηρετούν τόσο το συμφέρον του οργανισμού, όσο και του κοινού.

Διακήρυξη του Μεξικού 1978

MARKETING :

  •  Με τον όρο Marketing εννοούμε τις διαδικασίες και δραστηριότητες αυτές που απαιτούνται για την τοποθέτηση των αγαθών στα χέρια των καταναλωτών , με εξαίρεση τις δραστηριότητες αυτές που περιλαμβάνον αλλαγή της μορφής και των ιδιοτήτων των αγαθών .
  •  Το Marketing , είναι ένα γενικό σύστημα αλληλεξαρτημένων ενεργειών που αποσκοπούν στον προγραμματισμό , τηνν τιμολόγηση , την προώθηση , την τιμολόγηση ,την προώθηση και την τοποθέτηση προιόντων και υπηρεσιών που ικανοποιούν τις ανάγκες σημερινών και μελλοντικών πελατών .

n      Η πώληση συγκεντρώνει το ενδιαφέρον της επί των αναγκών του πωλητή.Το marketing επί των αναγκών του αγοραστή.

Το marketing υποβοηθά την παραγωγή των κατάλληλων αγαθών , στον κατάλληλο χρόνο και στον κατάλληλο τόπο , σύμφωνα  με τις ανάγκες του καταναλωτή για να εξασφαλίσει με αυτό τον τρόπο την καλύτερη διάθεση των παραγόμενων προιόντων .

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ :

Προώθηση πωλήσεων είναι κάθε πρόγραμμα ή και μεμονωμένη δραστηριότητα , μέσα στα πλαίσια της εμπορικής επικοινωνίας , με στόχο την αύξηση της πώλησης προιόντων – υπηρεσιών , με τρόπους άλλους πλήν της διαφήμισης που , κατά  κανόνα βασίζονται στην προσωπική επαφή με τον καταναλωτή , όπως προσφορές , διαγωνισμοί εκδηλώσεις , εμπορικές χορηγίες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ :

Διαφήμιση είναι η δημιουργία μηνυμάτων , που αναφέρονται σε προιόντα ή εμπορικές υπηρεσίες και η δημοσίευση τους , με την αγορά χώρου ή και χρόνου στα μέσα επικοινωνίας , με τελικό στόχο την παρακίνηση των αποδεκτών των μηνυμάτων να αγοράζουν τα διαφημιζόμενα προιόντα – υπηρεσίες .

ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ :

Προπαγάνδα , είναι η συστηματική προσπάθεια επηρεασμού των στάσεων ,πεποιθήσεων , αντιλήψεων και συμπεριφοράς ενός ατόμου , ομάδας ή κοινού , για την επιβολή με θεμιτά ή αθέμιτα μέσα μιας αρχής , ενός συστήματος μίας ιδέας ή ενός μύθου που αποσκοπεί σε όφελος του ασκούντος την προπαγάνδα.

 

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Συζήτηση και γραφή : Φράσεις, λέξεις και νοήματα.

Τα κύρια επίπεδα επικοινωνίας είναι τρία:
  1. Λεκτική (προφορικός και γραπτός λόγος)
  2. Σωματική (γλώσσα του σώματος)
  3. Σηματική (τα σήματα)
Μονοσήμαντη, είναι μόνο η σηματική. Για παράδειγμα όταν ο τροχονόμος κάνει σήμα να σταματήσουμε σε μία διασταύρωση, αυτό δεν επιδέχεται ούτε κάν δύο  ερμηνειών παρά μόνο μίας. ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ. Τα σήματα στον ΚΟΚ δεν επιδέχονται δεύτερης ερμηνείας. Το απαγορευτικό σήμα (το κόκκινο με τη λευκή παύλα) μηνύει μόνο μία εντολή. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ.
Ο λόγος μας είναι το βασικότερο και σημαντικότερο “εργαλείο” επικοινωνίας.
Κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης, συνομιλίας, ομιλίας ή και κατά τη διάρκεια σύνταξης μιας επιστολής, πρότασης η λεκτική επικοινωνία χωρίζεται σε δύο μέρη:
  1. Στην απόδοση, η οποία χαρακτηρίζεται απο τον επιτονισμό (πως το λέμε)
  2. Στη χρήση και επιλογή λεξιλογίου (τι λέμε)
Η επιλογή των λέξεων :
Είναι πολύ σημαντική η σωστή χρήση λέξεων ανά περίσταση.
Ξεκινώντας μία συζήτηση :
  • δημιουργήστε στη σκέψη σας τη θετική της εξέλιξη και προσπαθήστε να “ζήσετε” τη θετικότητα
  • επιδείξτε με όποιον τρόπο αρμόζει την ευγνωμοσύνη σας που ξεκινάτε τη συζήτηση “…σε ευχαριστώ πολύ που δέχτηκες να συζητήσουμε για …..”
  • προσπαθήστε να διαπιστώσετε εάν το κλίμα της συζήτησης κινείται στη λογική που έχετε σκεφτεί. Χρησιμοποιείτε λέξεις κατανόησης των μηνυμάτων του συνομιλητή σας “….. καταλαβαίνω απολύτως τι εννοείς …….”
  • αποφύγετε τις αρνήσεις με τη λέξη “όχι” και προτιμήστε τις φράσεις με τη λογική : ” ……ναι αντιλαμβάνομαι τι μου λές και ο συλλογισμός σου είναι πλήρως κατανοητός αλλά εκτιμώ πώς………”
Στο κυρίως θέμα :
  • συνεχίστε θέτοντας ερωτήσεις για την εργασία και το έργο του συνομιλητή σας “…ο δικός σας ο τομέας ποια ακριβώς αντικείμενα καλύπτει …….”
  • αποδώστε την τιμή που αξίζει σε αυτά που ακούσατε ” ….. πολύ ενδιαφέρον και θα ήθελα επίσης να με ενημερώσετε …..”. Με τον τρόπο αυτόν κάνετε το συνομιλητή σας να αισθανθεί όμορφα και άνετα αφού δείχνετε θαυμασμό για το έργο του.
  • επιδείξτε την ταύτιση σας με το αντικείμενο του συνεργάτη σας “…… στο σημείο αυτό λοιπόν εκτιμώ πως η συνεργασία μας είναι εφικτή και θα μπορούσε να αποδώσει θαυμάσια αποτελέσματα……”
  • παρατηρήστε σε ποιά θέση έχει έρθει ο συνομιλητής σας. Αν είναι σε θέση ισχύος δηλαδή επιδεικνύει μία ισχυρή προσωπικότητα τότε παρακολουθήστε τον προσεκτικά και με την απαιτούμενη προσήλωση “….. πολύ σημαντικό …..” και “…εξαιρετικά ενδιαφέρον……”
  • εάν αντιληφθείτε πως έχετε πάρει προβάδισμα στη συναισθηματική επικοινωνία και ο συνομιλητής σας σας παρακολουθεί με προσήλωση και προσοχή τότε χρησιμοποιήστε φράσεις και λέξεις ηγετικού χαρακτήρα “….εκτιμώ λοιπόν πως ……” και ” ….σύμφωνα με την έρευνα μας……” ή αφηγηθείτε την ιστορία σας ” ….η δική μου πορεία περιλαμβάνει …….” και ” …οι επαγγελματικές ή οι ακαδημαϊκές μου καταβολές……”
ιδανικές λέξεις σε μία συζήτηση :
βεβαίως – καταλαβαίνω – επένδυση – αποτελέσματα – σύμφωνα με……- οπωσδήποτε- σοβαρότητα – οργάνωση – εφικτό – ρεαλιστικό – βελτίωση – επιτυχία – επίτευξη – στόχος – αισιοδοξία – πρόοδος – ευημερία – υπηρεσία – εξυπηρέτηση – εμπιστοσύνη – ειλικρίνεια – αξιοπιστία – συνέπεια – ήθος – ευχαριστώ – εσείς – ελευθερία – δικαιώματα – λαμπερό- υπέροχο.
Επίλογος :
  • δείξτε την ικανοποίηση σας απο τη συνάντηση “…..πραγματικά χάρηκα ιδιαιτέρως για την εποικοδομητική μας συνάντηση……..”
  • ζητήστε με κάθε τρόπο την επιβεβαίωση της στόχευσης σας “….αντιλαμβάνομαι πως καταλήγουμε στο…….”
  • ανανεώστε την επαφή “…. συνεπώς ορίζουμε τη δράση μας ……..”
  • ολοκληρώστε , “….άμεσα θα σας αποστείλω ….”
Παπατριανταφύλλου Γιώργος
Επικοινωνιολόγος
Μέλος του προεδρείου της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων ( επιστημονικό σωματείο)
Συγγραφέας των βιβλίων «Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων» και «Εταρική Εικόνα«
6974313052

————————————————————————————————–

Όταν ο Influencer μετατρέπει την επικοινωνία σε Προπαγάνδα.

Ο όρος Influencer σημαίνει και υποδεικνύει, κυρίως τα φυσικά πρόσωπα τα οποίοι μέσω των απόψεων, των άρθρων, της στἀσης τους θεωρείται πως επηρεάζουν στοχευμένα κοινά παρασύροντας τα στις υποδείξεις τους.
Η μεγάλη σύγχυση προκαλείται όταν αυτή η επιρροή είναι προϊόν χρηματικής ή ανταλλακτικής εμπορικής συναλλαγής. Στην περίπτωση αυτή το άτομο δεν προωθεί μία υπηρεσία ή ένα προϊόν γιατί έχει προσωπική θετική εμπειρία ή γιατί πιστεύει σε αυτό το προϊόν ή την υπηρεσία αλλά το πράττει έναντι ανταλλάγματος. Συνεπώς η προσπάθεια επιρροής γίνεται απο ιδιοτέλεια. Ακριβώς σε αυτό το σημείο η επιρροή μετατρέπεται σε Προπαγάνδα και μάλιστα αποκτά ένα απο τα χειρότερα της πρόσωπα.
Προπαγάνδα είναι η συστηματική και οργανωμένη συναισθηματική αρχικά και συμπεριφορική-σωματική εν συνεχεία, προσπάθεια άσκησης επιρροής πρός συγκεκριμένες αγοραστικές, καταναλωτικές, κοινωνικές, πολιτικές και άλλες συμπεριφορές χωρίς την παράθεση στοιχείων ή άλλων δεδομένων καθιστώντας αδύνατη την κριτική σκέψη, καθώς διαθέτει ειδική- μονομερής στόχευση, με σκοπό την απόκτηση απο πλευράς προπαγανδιστή ιδιοτελών συγκεκριμένων ωφελημάτων σε όλα τα προαναφερόμενα πεδία.
Η Ελληνική Εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων (το επιστημονικό σωματείο της επιστήμης των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα), στον καταστατικό της χάρτη αναφέρει πως:
Όταν το Word Of Mouth (η διάδοση διά στόματος το να συζητιέται κάτι ως ιδανικό), είναι στοχευμένο, τότε πρόκειται περί προπαγάνδας. Εμείς ως επιστήμη της επικοινωνίας πρέπει να πράττουμε πάντα κάτι τόσο καλά που ενδεχομένως διαδοθεί”.
Το σκεπτικό του συγκεκριμένου άρθρου στο καταστατικό της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων είναι πως εάν για παράδειγμα, είσαι καλός στην εξυπηρέτηση γιατί αυτό θα διαδοθεί και θα προσελκύσεις και άλλους πελάτες, τότε αυτός είναι ο ορισμός της Προπαγάνδας διότι πράττεις για ιδιοτελή οφέλη. Δηλαδή γιατί θα προσελκύσεις και άλλους πελάτες.
Αντιθέτως πρέπει να είσαι άριστος στην εξυπηρέτηση των πελατών σου απο Καθήκον πάντα σε κάθε δεδομένη στιγμή, γιατί αυτό πιστεύεις πως είναι το σωστό και το χρέος σου.
Στα Social Media, η επικράτηση της ορολογίας Influencer είναι ιδιαιτέρως και απροκάλυπτα, επικίνδυνη.
Οι διαφορετικές απόψεις όχι απλά είναι λογικό να υπάρχουν αλλά είναι και απαραίτητο, ώστε να αναπτύσσεται η κριτική και η σύγκριση.
Στις περιπτώσεις όμως όπου γίνεται προσπάθεια επιρροής πρός όφελος αυτού που ασκεί συγκεριμένη άποψη τότε πρόκειται περί Προπαγάνδας.
Ο συλλογισμός της Προπαγανδιστικής λογικής είναι πως: “Χρησιμοποιώ συγκεκριμένα μέσα με στρατηγική στόχευση να πείσω δια της επιβολής της άποψης μη επιτρέποντας στον άνθρωπο να θέσει την κριτική του σκέψη και τον κριτικό του μηχανισμό, και με τον τρόπο αυτό να πετύχω μόνο την επικράτηση της δικής μου στρατηγικής”.
Δεν υπάρχει τίποτα σημαντικότερο και σπουδαιότερο απο τη φήμη στις αρχές και τις αξίες του ανθρώπου καθώς αποτελούν το σημαντικότερο “περιουσιακό” του στοιχείο κάτι που παύει να ισχύει όταν διαπιστωθεί πως η προσπάθεια επιρροής είναι ιδιοτελής, τόσο για το φυσικό πρόσωπο που πράττει όσο και για το προιόν ή την υπηρεσία που προωθεί.
Παπατριανταφύλλου Γιώργος
Επικοινωνιολόγος
Μέλος του προεδρείου της Ελληνικής Εταιρείας Δημοσίων Σχέσεων ( επιστημονικό σωματείο)
Συγγραφέας των βιβλίων “Προγράμματα Δημοσίων Σχέσεων” και “Εταρική Εικόνα
6974313052

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

Η επικοινωνία και η σπουδαιότητα της.

“Η επικοινωνία είναι επιστήμη και διδάσκεται”.

Σχηματίζουμε στα 4 πρώτα λεπτά κάθε νέας επικοινωνίας, το 90% της άποψης μας για τους ανθρώπους με τους οποίους γνωριζόμαστε.

Το ποσοστό αυτό οφείλεται στο συναίσθημα το οποίο δημιουργούμε. Αν έχουμε τη δεδομένη στιγμή άγχος θα μας ταυτίσουν με αυτό, αν εμφανιστούμε με οξυδερκείς, ετυμόλογοι …. θα μας ταυτίσουν επίσης με αυτά τα συναισθήματα.

Χωρίς να το αντιλαβανόμαστε πρωτογενώς, ο εγκέφαλος μας συλλέγει πληροφορίες απο οτιδήποτε εισέρχεται σε αυτόν μέσω των “πυλών” του: Τα μάτια και τα αυτιά μας.

Οι πληροφορίες αποθηκεύονται και είναι αυτές οι οποίες θα παίξουν ρόλο στις αποφάσεις μας, ουσιαστικά αυτές ….επιλέγουν.

Κάθε λεπτομέρεια στην ανθρώπινη επικοινωνία έχει τεράστια σημασία για τον εγκέφαλο. Μπορεί αρκετές φορές να αναφέρουμε: ” …..σιγά τώρα μην πρόσεξε αυτό…..”. Πραγματικά μπορεί να μην το πρόσεξε ο συνομιλητής σας (ρητορική τοποθέτηση) αλλά το πρόσεξε ο εγκέφαλος του.

Ποιοί είναι οι βασικοί παράγοντες επιρροής της επικοινωνίας ;

  • η φωνή
  • το σύνολο της εικόνας
  • η σωματική επικοινωνία
  • το βλέμμα
  • ο λόγος, οι λέξεις, η σαφήνεια των μηνυμάτων
  • η συναισθηματική μας κατάσταση

Η επικοινωνία συνθέτει τις κοινωνικές μας δεξιότητες. Τους τρόπους μας, την ψυχολογία μας, την ανάπτυξη και την ποιότητα των σχέσεων μας.

Κάθε άνθρωπος και κάθε οργανισμός είναι απαραίτητη προυπόθεση της προόδου και της ευημερίας τους να επενδύσουν στην εκμάθηση της στρατηγικής επικοινωνίας.

Το 88% τηςεπιτυχίας διείσδυσης των μηνυμάτων μας, έγκειται στην εξωλεκτική επικοινωνία, δηλαδή όχι τι λέμε αλλά πως το λέμε.

Οι άνθρωποι επηρρεάζονται, πείθονται από το πάθος μας, τη σωστή χρήση του λόγου και προπαντός απο το πως τους κάνουμε να αισθάνονται.

Πολλές επιχειρήσεις ακολουθούν μία περίεργη λογική, προσπερνώντας λανθασμένα την εκπαίδευση των ανθρώπων τους στα λεγόμενα soft skills, δηλαδή στις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητες. Αποτέλεσμα αυτής της λογικής και πρακτικής είναι η κακή εξυπηρέτηση, οι άσχημες σχέσεις εσωτερικά, η απώλεια πελατών, η δημιουργία κακής φήμης για τις ίδιες.

Ένα ακόμα σοβαρό και επικίνδυνο λάθος είναι πολλές επιχειρήσεις να τοποθετούν στους επικοινωνιακούς τομείς ανθρώπους οι οποίοι δεν γνωρίζουν την επιστήμη της επικοινωνίας αλλά απλά “εντυπωσιάζουν” είτε με τις γνωριμίες τους ή με το δήθεν ευχάριστο ύφος τους. Ρισκάρουν ή καταστρέφουν την εικόνα των επιχειρήσεων τις οποίες εκπροσωπούν ή στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι πλήρως ανεπαρκείς στα καθήκοντα τους.

Και εδώ όμως υπάρχει μία πολύ σπουδαία παράμετρος. Να πράττουμε απο καθήκον και όχι απο ιδιοτέλεια.

 

Παπατριανταφύλλου Γιώργος

Επικοινωνιολόγος

6974313052

a