Εκπρόσωπος

Εκπρόσωπος

Στη MINΟBI B.L.I.R έχουμε υψηλή εξειδίκευση στην κατάρτιση και τα καθήκοντα του υπευθύνου ενημέρωσης ο ρόλος του οποίου κρίνει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα της επιχείρησης ή του οργανισμού .

Στη χώρα μας γίνονται τεράστια λάθη στην επιλογή για τις θέσεις των εκπροσώπων ενημέρωσης ( Spokesperson ) .

Ο Spokesperson δεν ταυτίζεται και δεν σχετίζεται με το δημοσιογραφικό επάγγελμα . Οπωσδήποτε και μεριμνά για την ανάπτυξη των μεταξύ τους σχέσεων αμοιβαίας επικοινωνιακής ποιότητας αλλά δεν έχει δημοσιογραφικό ρόλο γιατί δεν αρθρογραφεί ούτε και κάνει ρεπορτάζ δεν καταγράφει την είδηση ως λειτουργός της ενημέρωσης της κοινής γνώμης αλλά διοχετεύει την είδηση στην κατηγορία αυτή η οποία ενημερώνει την κοινή γνώμη δηλαδή στους δημοσιογράφους .
Η εκπαίδευση του είναι στον τομέα της στρατηγικής της επικοινωνίας , στη σωματική επικοινωνία , στις εγκυκλοπαιδικές και ειδικές επί του αντικειμένου γνώσεις , στην ψυχολογία , την κοινωνιολογία , στις τεχνικές παρουσίασης , στη ρητορική και στη διοικητική .
Πρέπει να διαθέτει πολύ καλή εικόνα , να αντέχει στην πίεση , να έχει υπομονή , ενσυναίσθηση , ψυχραιμία , να είναι καλός και δεινός ρήτορας , να διαθέτει άμεση σύνδεση με την καθημερινότητα και να μπορεί να ερμηνεύει και να αναλύει τις κοινωνικές τάσεις , δομές και εξελίξεις .
Αναλυτικά :

Ο Spokesperson .

Spokesperson ή Informative Manager ή Υπεύθυνος Ενημέρωσης , ονομάζεται ο Σύμβουλος Δημοσίων Σχέσεων ο οποίος είναι ιδιαίτερα εκπαιδευμένος στην επικονωνία με τα ΜΜΕ και έχει ως αποστολή του την ενημέρωση των δημοσιογράφων αλλά και τη συνεχή ροή πληροφοριών σε περιπτώσεις Κρίσεων .

Η Εργασία του Spokesperson .

Να εκπαιδεύεται διαρκώς στην επικοινωνία με τα ΜΜΕ. ΜΕDIA TRAINING .

Να είναι προετοιμασμένος για ενδεχόμενο κρίσεων .

Να αντέχει σε σκληρές συνθήκες υψηλότατης πίεσης .

Να μπορεί να διαχειρίζεται τις φήμες .

Να διοχετεύει ειδήσεις στους δημοσιογράφους ώστε αυτοί να ενημερώνουν την κοινή γνώμη .

Να προβλέπει ρεαλιστικά το μέλλον και την εξέλιξη της κρίσης .

Η Εργασία του Spokesperson .

Ο Spokesperson πρέπει να γνωρίζει και να μπορεί να οργανώσει Συνέντευξη Τύπου μέσα σε λίγες ώρες .

Θα πρέπει να δίνει αποτελεσματικά συνεντεύξεις στα ΜΜΕ κατόπιν σκληρής εκπαίδευσης του ( Media Training ) .

Είναι ηγετική φυσιογνωμία .

Συνεργάζεται ομαδικά και αρμονικά με τους ανθρώπους .

Πραγματοποιεί ασκήσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα , σε σενάρια κρίσεων .

Σχεδιάζει τη στρατηγική της Διαχείρισης και της επικοινωνιακής Διαχείρισης .

Συντονίζει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη ώστε αυτά να εργαστούν πρός έξοδο από την κρίση .

Διαθέτει λίστες δημοσιογράφων και ΜΜΕ .

Έχει στη διάθεση του όλα τα στοιχεία των συνεργατών του .

Προσδιορίζει χώρο για έκτακτη συνέντευξη τύπου .

Επιπλέον :

Διασφαλίζει την ομαλή και απρόσκοπτη επικοινωνία και των Δημοσιογράφων με τον οργανισμό .

Με σεβασμό και ήθος δεν επιτρέπει την παρέμβαση στο εσωτερικό της κρίσης , παρά μόνο των ειδικών ομάδων .

Παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες στους δημοσιογράφους .

Να διασφαλίσει την διοχέτευση των πληροφοριών στην κοινή γνώμη .

Να διαμορφώνει σύντομα , περικτικά σαφή μηνύματα .

Ο Υπεύθυνος Ενημέρωσης , απέναντι στα ΜΜΕ .

Απαντά στα τηλεφωνήματα των δημοσιογράφων .

Δημιουργεί Κέντρο Τύπου .

Προγραμματίζει Συνέντευξη και ενημερώσεις Τύπου .

Ετοιμάζει Δελτία Τύπου σε ξένες γλώσσες .

Διατηρεί Ημερολόγιο επαφών με τα ΜΜΕ .

Δίνει στη δημοσιότητα την έκταση της κρίσης και τους αριθμούς των ζημιών .

Ελέγχει την απόδοση των πληροφοριών από τα ΜΜΕ , πως δημοσιεύονται .

Ο Υπεύθυνος Ενημέρωσης , απέναντι στα ΜΜΕ .Οι απαντήσεις .

Ποιοί εμπλέκονται ;

Τι ακριβώς έχει συμβεί ;

Πως έγινε το συμβάν ;

Που ;

Πότε ;

Προβλέψεις για το συμβάν ;

Απαγορευμένη φράση : OYΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟ .

Ειλικρίνεια .

Ο Υπεύθυνος Ενημέρωσης , απέναντι στα ΜΜΕ .Η γλώσσα .

Απλή .

Κατανοητή .

Σύντομη .

Ειλικρηνής .

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος :

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αποτελεί τον αρμόδιο για το πρωτόκολλο εισερχόμενων και εξερχόμενων πληροφοριών , ενώ έχει την πρόσθετη ευθύνη για την εγκυρότητα των εισερχόμενων και την πειστικότητα των εξερχομένων.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εκφράζεται ηθικά και με γνώμονα την αλήθεια στην ενημέρωση και την πληροφόρηση .

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διαφυλάττει την ειδησεογραφία για τα εθνικά θέματα .

Προστατεύει το κύρος της κυβέρνησης .

Προφύλαξη του προσώπου του πρωθυπουργού.

Σεβασμό των ισορροπιών για την υπεράσπιση των οργάνων και στελεχών.

Ο κυβερνητικός εκρόσωπος :

Πρέπει να γνωρίζει την πολιτική και πληροφοριακά στοιχεία των τομέων.

Να είναι έτοιμος σε 24ωρη βάση.

Να είναι αξιόπιστος .

Δεν πρέπει να συγκαλύπτει.

Να προσέχει την λεκτική και εξωλεκτική επικοινωνία .

Συνέντευξη τύπου.

Ο Spokesperson :

Δίνει πληροφορίες στη δημοσιότητα .

Σχεδιάζει τα κατάλληλα μηνύματα .

Επιλέγει τους τρόπους επικοινωνίας .

Ετοιμάζει τα Δελτία Τύπου και τη συνέντυξη τύπου.

Εκτιμά την κατάσταση.

Ελέγχει τις πληροφορίες που διοχετεύονται .

Παρέχει προσωπικό και τηλέφωνα , ώστε να απαντά σε ΜΜΕ και κοινό.

Crisis Communication Management.

Χρησιμοποιεί γλώσσα απλή και κατανοητή.

Είναι σύντομος .

Δείχνει ενσυναίσθηση .

Δείχνει γνώση .

Είναι ειλικρινής .

Αποφεύγει τους ετυπωσιασμούς .

Είναι ψύχραιμος .

Απαντά σε όλες τις ερωτήσεις .

Τα 5 Cs Του Spokesperson :

Concern – ανησυχία για το πρόβλημα, για τους ανθρώπους .

Clarity (διαύγεια) – οι οργανισμοί πρέπει να μιλούν ξεκάθαρα.Να εξηγούν την κρίση από την πρώτη της έκρηξη.

Control ( έλεγχος ) – όταν μιλά ο spokesperson στα Media πρέπει να έχει τον έλεγχο της κατάστασης .

Confidence ( εμπιστοσύνη ) – πρέπει να διατηρεί την αυτοπεποίθηση του και να εμπνέει εμπιστοσύνη.

Competence ( ικανότητες / δεξιότητες ) – o spokesperson πρέπει να διαθέτει ικανότητες εξόδου από την κρίση.

Spokesperson

Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων – Crisis Communication Management

Το πρόγραμμα αναπτύσεται σε 3 βασικά επίπεδα .

Πρόληψη Κρίσεων

Εντοπίζονται ερευνητικά τα πιθανά σενάρια κρίσεων και ιεραρχούνται . Λόγοι και αιτίες οι οποίοι και οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν πάσης φύσεως κρίσεις απο απλές καθημερινές μέχρι σοβαρές , με θύματα ή ακόμα και φυσικές καταστροφές .
Διαχείριση Κρίσεων 

Η προετοιμασία σε κάθε πιθανό σενάριο κρίσης εάν αυτή ξεσπάσει και πως θα αντιμετωπιστεί . Όλη η διαδικασία ώστε εάν κάποια απο τα σενάρια εξελιχθούν σε κρίσεις να έχουν δημιουργηθεί οι υποδομές π.χ τρόφιμα – καταλύματα σε πρίπτωση σεισμού , σχέδιο κυκλοφορίας σε περίπτωση επείγουσας μεταφοράς ασθενών μετά απο ακραίες δολοφονικές δράσεις και χιλιάδες άλλυποδομές ετοιμότητας .

Επικοινωνιακή Διαχείριση Κρίσεων

Η μεθολογία της επικοινωνίας μετά απο μία κρίση , πως ενημερώνονται δημοσιογράφοι , συγγενείς – φορείς – θεσμικά όργανα – συνεργάτες …..Απο την πορεία της διαχείρισης της διάχυσης των πληροφοριών και της έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό τόσο η εξέλιξη της κρίσης , όσο και η αξιόπιστη αντιμετώπιση της .

Για να δράσει ένας οργανισμός ή ένα κράτος ή μία επιχείρηση πρός όφελος των πολιτών και της κοινωνίας είναι απαραίτητο να έχει εργαστεί μία αξιόλογη ομάδα επαγγελματιών και επιστημόνων στα 3 προαναφερόμενα επίπεδα .

Crisis Management Crisis Communication Management – Media Training .

Ποιό είναι το χρακτηριστικό γνώρισμα του προγράμματος :

To Crisis Management – Media Training , είναι ταχύρυθμο και εξαιρετικά πρακτικό .Αφορά την προετοιμασία και την αντιμετώπιση των κρίσεων κάθε επιπέδου και εκπαιδεύει τον επαγγελματία να διακριθεί , με την αποτελεσματική αντιμετώπιση των ΜΜΕ .

Το πρόγραμμα :

Έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τις ανάγκες στην αγορά εργασίας των Δημοσίων Σχέσεων / του Marketing / των γραφείων τύπου / των τμημάτων Crisis Management :

Ποιές απαιτήσεις έχουν οι εταιρείες από τον εργαζόμενο που διαχειρίζεται τις κρίσεις .
Ποιές είναι οι νέες τάσεις στο Crisis Management Παγκοσμίως .
Αναλύθηκαν οι απαιτήσεις και το νέο πλαίσιο αναγκών , ώστε ο επαγγελματίας να συμβάλλει αποτελεσματικά στη διαμόρφωση μίας ιδανικής Εταιρικής Εικόνας , βασισμένη σε αξίες , όταν ο οργανισμός διέρχεται μία κρίση .
Τι πρέπει να γνωρίζει ο επαγγελματίας που θα διαχειριστεί επικοινωνιακά μία κρίση ώστε να μπορεί πρακτικά στρατηγικά να διατηρήσει « ζωντανό » τον οργανισμό .

Στόχος του Crisis Management – Media Training :

Nα προετοιμάσει τους επαγγελματίες και τους υποψήφιους επαγγελματίες στην πρακτική άσκηση της διαχείρισης και επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων .
Να τους εκπαιδεύσει με τρόπο τέτοιον ώστε να μπορούν να αναλάβουν στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων / Marketing , την αντίστοιχη θέση έχοντας την απαιτούμενη εμπειρία .
Να δώσει απαντήσεις σε όλες τις απορίες σχετικά με το τι είναι οι κρίσεις και πρακτικά πως διαχειρίζονται .
Να δώσει προτάσεις – λύσεις – ιδέες – συστάσεις για τα κοινά με τα οποία πρέπει να επικοινωνεί ο επαγγελματίας και ποιές δράσεις αναλαμβάνει απέναντι σε αυτά .
Να εργαστούν επάνω στον στρατηγικό σχεδιασμό , πραγματικών περιπτώσεων διαχείρισης κρίσεων .
Να αποκτήσουν και να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους ώστε να σχεδιάζουν και να υλοποιούν Προγράμματα διαχείρισης – επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσεων και πως αντιμετωπίζουν τα ΜΜΕ .
Να έρθουν σε επαφή και να συνεργαστούν με καταξιωμένους επαγγελματίες τομέα της Διαχείρισης Κρίσεων .

Πως θα πετύχουμε τους σκοπούς μας ;

Με εφαρμογές στην αντιμετώπιση πραγματικών δραστηριοτήτων διαχείρισης κρίσεων και αντιμετώπισης των ΜΜΕ .
Με εργασία σε σενάρια που έχουν αντιμετωπίσει μεγάλες εταιρείες .
Με πρακτική εφαρμογή από το Α έως το Ω , ενός ολοκληρωμένου πλάνου .
Με τη δημιουργία Role Play Games , δηλαδή την προσομοίωση σε πιθανές καταστάσεις και δράσεις διαχείρισης κρίσεων .
Με εργαστηριακά πειράματα εκπαίδευσης σε αληθινές συνθήκες πίεσης ή περιπτώσεις .

Σε ποιούς απευθύνεται :

Σε επαγγελματίες των Δημοσίων Σχέσεων που ήδη εργάζονται σε επιχειρήσεις ή οργανισμούς .
Σε επαγγελματίες διάφορων ειδικοτήτων που αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα της αποτελεσματικής διαχείρισης κρίσεων και της αντιμετώπισης των ΜΜΕ αλλά και τη δυναμική που αναπτύσσουν στην αγορά εργασίας .
Σε απόφοιτους Πανεπιστημιακών Σχολών που επιθυμούν να διευρύνουν τις γνώσεις τους και να διευρύνουν τους ορίζοντες τους σε ένα επάγγελμα πυ κερδίζει έδαφος , παγκοσμίως .
Σε επιχειρηματίες – πωλητές – managers – συμβούλους πολιτικής επικοινωνίας – συμβούλους και τεχνικούς Δημοσίων Σχέσεων .
Σε όποιον επιθυμεί να γνωρίζει πολύ καλά ένα επάγγελμα με σίγουρο μέλλον και λαμπρό παρελθόν .

Τα οφέλη από την παρακολούθηση :

Θα μπορείτε να σχεδιάσετε και να υλοποίσετε ένα πλάνο διαχείρισης κρίσεων χωρίς να χρειάζεται να συμβουλευτείτε κάποιον επαγγελματία με μεγαλύτερη εμπειρία .
Θα σας λυθούν όλες οι απορίες για την πρακτική εφαρμογή της διαχείρισης κρίσεων και αντμετώπισης των ΜΜΕ .
Θα είστε γνώστες ενός επαγγέλματος που καθιερώνεται στην Παγκόσμια αγορά εργασίας .
Θα μάθετε να πραγματοποιείται έρευνα η οποία θα σας οδηγεί στην επιλογή στρατηγικής .
Θα μπορείτε να συντάσετε όλα τα είδη του γραπτού λόγου στις Δημόσιες Σχέσεις : Δελτίο Τύπου – Ομιλία – Άρθρο – Ανακοίνωση Τύπου .
Θα μπορείτε να διοργανώσετε , Συνέντευξη Τύπου – Συνάντηση Τύπου – κάθε τύπου εκδήλωση που απαιτείτε .
Να εντοπίζετε πιθανά σενάρια κρίσεων , τη μεθοδολογία αντιμετώπισης τους και την επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων .
Να απευθύνεστε στην κοινωνία και στον κοινωνικό άνθρωπο μέσω της επικοινωνίας σας .
Να ξεκινήσετε εκ του μηδενός ένα τμήμα διαχείρισης κρίσεων .
Να μάθετε και να εργαστείτε πάνω στις νέες τεχνικές , της διαχείρισης στα ηλεκτρονικά μέσα και στα Social Media .

Θεματολογία :

Εντοπισμός σεναρίων κρίσεων .
Πρόληψη κρίσεων .
Αποτελεσματική προετοιμασία για την αντιμετώπιση των κρίσεων .
Οι καθημερινές κρίσεις στην εταιρεία .
Η διοίκηση των ανθρώπων σε περιπτώσεις κρίσεων .
Πείτε στην κοινή γνώμη μέσω των ΜΜΕ τη σωστή ιστορία .
Εταιρική Εικόνα και Εταιρική Φήμη – Αξίες .
Οι κατηγορίες των κρίσεων .
Η δυναμική και η αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης .
Άμεση ανάληψη δράσης διαχείρισης .
Οι κρίσεις στη βιομηχανία της εστίασης και των ειδών διατροφής / στη φαρμακοβιομηχανία / στις αεροπορικές εταιρείες / στον τραπεζικό κλάδο / στις πωλήσεις / στην αυτοκινητοβιομηχανία / στον τουρισμό / στην εξυπηρέτηση / απειλές τρομοκρατίας .
Θετική δημοσιότητα και πως την πετυχαίνουμε .
Ποιούς πρέπει να εκπαιδεύσουμε .
Ποιά στελέχη αναλαμβάνουν την ενημέρωση και ποιών ομάδων κοινού .
Ποιοί πρέπει να κάνουν την εκπαίδευση .
Ποιά είναι τα ΜΜΕ .
Πως δημιουργούμε τα μηνύματα της επικοινωνιακής διαχείρισης .
Πως « παίζουμε» στους κανόνες του παιχνιδιού .
Οι σωστές κινήσεις , σε κάθε κρίση .Διαχείριση κρίσεων .
Τα νέα Μέσα στο internet .Νέα μέσα – νέες ευκαρίες για επιτυχημένη διαχείριση .
E- crisis . Eπικοινωνιακή Διαχείριση στα blog – στο facebook – μέσω της επίσημης ιστοσελίδας και στα υπόλοιπα Social Media .
Eταιρική επικοινωνία .
Διαφημιστική επικοινωνία .
Risk Managers .
Branding – Rebranding .
Eταιρική διακυβέρνηση .
Το Check list της επικοινωνιακής διαχείρισης .
Πως θα έχετε την πιό κατάλληλη Media List .
Εκπαίδευση στην κάμερα και εντοπισμός λαθών .
Survival Kit .
Εκπαίδευση των στελεχών απέναντι στα ΜΜΕ .
Έξοδος από την κρίση .
Η σπουδαιότητα των δύο πρώτων ωρών .
Λόγος – ομιλία – ορθοφωνία .
Ποιότητα φωνής – ρητορία .
Εξάσκηση ατομικά σε κάθε συμμετέχοντα στις τεχνικές παρουσίασης εργασιών – μελετών – ερευνητικών διαδικασιών .
Σωματική επικοινωνία και πως τη χρησιμοποιούμε στις παρουσιάσεις .
Απόδοση λόγου .Πως χρησιμοποιούμε τον προφορικό λόγο σωστά και αποτελεσματικά για να αυξήσουμε την προσοχή και τη συμπάθεια του κοινού πρός το πρόσωπο μας .
Εμφάνιση στελέχους κατά τη διαδικασία παρουσίασης .
Φωνή . Χαρακτηριστικά και βελτίωση της ώστε να παραχθεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα .
Πως ελέγχεται η φωνή , η ένταση της , ο ρυθμός , η ποιότητα της σε παριπτώσεις παρουσίασης .
Βιβλιογραφία .
Παράδοση πινάκων ορθοφωνίας .
Image Making .
Το μέσο είναι οι ανθρωποι που διαχειρίζονται την κρίση .
Εκπαίδευση του υπεύθυνου ενημέρωσης σε σκληρές συνθήκες πίεσης κατά τη διάρκεια εξέλιξης κρίσης .

Spokesperson

MINOBI B.L.I.R. has a high level of expertise in the training and duties of an information officer whose role he judges to a large extent the image of the business or organization.

In our country there are huge mistakes in the choice of positions for Spokesperson.

Spokesperson is not identified and is not related to the journalistic profession. In any case, he looks after the development of reciprocal relations of mutual communication, but has no journalistic role because he does not write or report, he does not record the news as a public information officer, but pours news into this category that informs public opinion to journalists.

His education is in the field of communication strategy, physical communication, encyclopedic and subject-specific knowledge, psychology, sociology, presentation techniques, rhetoric and administration.

He must have a very good image, withstanding pressure, patience, empathy, calmness, being a good and prominent orator, having a direct connection to everyday life and being able to interpret and analyze social trends, structures and developments.

Analytically :

Spokesperson.

Spokesperson or Informative Manager or Information Officer is called the Public Relations Consultant who is highly trained in media relations and has as his mission the briefing of journalists as well as the continuous flow of information in cases of Judgment.

Spokesperson’s Job Descriptions .

To be constantly trained in communication with the media. MEDIA TRAINING.

Be prepared for potential crises.

To withstand harsh conditions of high pressure.

Be able to handle rumors.

Disseminate news to journalists so they can inform the public.

Provide realistically the future and the evolution of the crisis.

The Work of the Spokesperson.

The Spokesperson must know and be able to organize a press conference within a few hours.

It should provide effective media interviews to media training.

It is a leading figure.

It works together and harmoniously with people.

It performs educational exercises in crisis scenarios.

It plans the Management and Communication Management strategy.

It coordinates all the parties involved so that they can work to exit the crisis.

It has lists of journalists and media.

He has at his disposal all the details of his associates.

Identifies space for an extraordinary press conference.

Furthermore :

Ensures smooth and seamless communication between journalists and the organization.

With respect and morality, it does not allow intervention within the crisis, except for special groups.

Provides the necessary information to journalists.

Ensure the dissemination of information to public opinion.

Form short, blatantly clear messages.

The Information Officer, towards the media.

He answers the phone calls of journalists.

Creates Press Center.

Programming Interview and Press Updates.

Prepares Press Releases in foreign languages.

Keeps a contact with the media.

It publishes the extent of the crisis and the numbers of the damage.

It monitors the performance of information from the media as it is published.

The Information Officer, towards the media. The answers.

Who are involved?

What exactly has happened?

How did the incident happen?

Where ;

Never ;

Forecasts for the event?

Prohibited phrase: OYDEN SCHOLIO.

Honesty.

The Information Officer, towards the media. The language.

Simple.

Understandable.

Short .

Elegant.

The Government Spokesman:

The government spokesman is responsible for the protocol of incoming and outgoing information, and has the additional responsibility for the validity of the incoming and the persuasive of the outgoing.

The government spokesman is morally and in a spirit of truth in information and information.

The government spokesman preserves news coverage on national issues.

Protects the authority of the government.

Protect the Prime Minister’s face.

Respect for balance in defending organs and executives.

The Government Speaker:

It needs to know the policy and information of the sectors.

Be ready on a 24-hour basis.

Be trusted.

It should not be disguised.

Beware of verbal and extracurricular communication.

Press conference.

The Spokesperson:

It makes the information public.

Designs the right messages.

Selects ways of communicating.

Prepares press releases and press conferences.

He appreciates the situation.

Controls the information being channeled.

It provides staff and telephones to respond to media and audiences.

Crisis Communication Manager

Uses language simple and comprehensible.

It’s short.

It shows empathy.

It shows knowledge.

Is honest .

He avoids the impulses.

It’s cool.

He answers all the questions.

The 5 Cs of the Spokesperson:

Concern – concern for the problem, for people.

Clarity – organizations must speak clearly. Explain the crisis since its first eruption.

Control (control) – when the spokesperson speaks to Media, he must be in control of the situation.

Confidence – he must maintain his confidence and inspire confidence.

Competence – the spokesperson must have the ability to exit the crisis.